کد خبر: ۷۰۲۴۳
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۹/۲۵

واکنش معاون وزیر نفت به احتمال پشیمانی توتال

واکنش معاون وزیر نفت به احتمال پشیمانی توتال

معاون وزیر نفت در واکنش به احتمال انصراف فعالیت توتال در ایران و به عهده گرفتن سهم آن توسط شرکت چینی گفت: توتال هم‌اکنون به کار خود ادامه می‌دهد و در حال برگزاری مناقصه‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،امیرحسین زمانی‌نیا درخصوص موضوع عدم فعالیت توتال در ایران که رویترز از آن خبر داده به شرق گفت: مسئله‌ جدیدی نیست و یکی از پیش‌بینی‌ها در کنسرسیوم است که عضو دیگر بتواند سهم دیگری را در صورت خروج بر عهده بگیرد، اما تاکنون نگرانی از سوی نمایندگان توتال به ایران گزارش نشده و به‌نظر نمی‌رسد مسئله‌ای برای نگرانی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه توتال هم‌اکنون به کار خود ادامه می‌دهد و در حال برگزاری مناقصه‌ها است، در پاسخ به اینکه آیا نگرانی برای خروج توتال از ایران وجود دارد یا خیر،گفت: چنین نگرانی وجود ندارد و نمایندگان توتال هم تاکنون برای حضور در ایران ابراز نگرانی نکرده‌اند.

بنابراین گزارش،منابع صنعتی به رویترز خبر داده‌اند شرکت نفتی CNPC چین در حال بررسی برعهده‌گرفتن سهم توتال در پروژه گازی ایران در صورت ترک ایران از سوی این شرکت فرانسوی است. توتال برای توسعه میدان گازی پارس جنوبی یک قرارداد یک میلیارد دلاری در ماه جولای با ایران امضا کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ