کد خبر: ۷۰۳۰۱
۱۱:۹ - ۱۳۹۶/۹/۲۶

از 9 حامل انرژی فقط بنزین و گازوئیل گران و 1500 و 400 تومانی می شوند
مقام ارشد دولتی :

از 9 حامل انرژی فقط بنزین و گازوئیل گران و 1500 و 400 تومانی می شوند

یک مقام ارشد دولتی گفت : فقط قیمت بنزین و گازوئیل افزایش می‌یابد که طبق مصوبه دولت ۱۵۰۰ و ۴۰۰ تومان است و فعلاً بعید به نظر می‌رسد تغییر کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،یک مقام ارشد دولتی درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی به فارس گفت: دولت قصد دارد از میان ۹ حامل انرژی تنها قیمت دو حامل یعنی بنزین و گازوئیل را افزایش دهد. پیشنهادات مختلفی مطرح شد و گزینه پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه رقم ۱۶۰۰ تومان برای بنزین و ۶۰۰ تومان برای گازوئیل بود که با مخالفت و مقاومت تعدادی از وزرا و مسئولان همراه شد.

وی با اشاره به مخالفت وزارت جهاد کشاورزی و راه با نرخ پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه گفت: در آخرین جلسه هیأت وزیران که لایحه بودجه سال ۹۷ بررسی شد، قیمت ۱۵۰۰ تومان برای بنزین و ۴۰۰ تومان برای گازوئیل تصویب شد.این ارقام در هیأت دولت نهایی شده و فعلاً بعید به نظر می‌رسد تغییر کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه افزایش حامل‌های انرژی طبق تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۶ بوده،افزود: حتی اگر مجلس با تبصره ۱۸ لایحه بودجه ۹۷ مخالف باشد، این کار می‌تواند اجرایی شود.دولت بنا دارد تا پایان سال قیمت این دو حامل را افزایش دهد و قانون هدفمندی یارانه‌ها و برنامه ششم توسعه به آن تأکید می‌کند اما هنوز زمان اجرا در دولت جمع‌بندی نشده است.

بنابراین گزارش، دولت در تبصره 18 لایحه بودجه سال 97 بالغ بر 17.400 میلیارد تومان درآمد از مابه التفاوت حامل‌های انرژی در سال 97 نسبت به ابتدای سال 96 پیش بینی کرده که در بخش‌های تولید و اشتغال هزینه کند.همچنین نوبخت چندی پیش در رسانه‌ها عنوان کرده بود رقم افزایش بنزین می‌توان بیش از 1500 تومان باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ