کد خبر: ۷۰۳۰۵
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۹/۲۶

مجلس با دو فوریت پرداخت بدهی سهامداران سهام عدالت مخالفت کرد

مجلس با دو فوریت پرداخت بدهی سهامداران سهام عدالت مخالفت کرد

نمایندگان مجلس با دو فوریت طرح مربوط به پرداخت بدهی سهامداران سهام عدالت توسط وزارت اقتصاد مخالفت کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به بند ب ماده 34 اصل 44 در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس قرار گرفت.

بر این اساس،در این طرح دو فوریتی قرار بود که وزارت اقتصاد مکلف به تسویه بدهی سهامداران سهام عدالت ظرف چهار سال شده و مالکیت آن به سهامداران انتقال پیدا  کند. طرحی که دو فوریت آن با 87 رای موافق، 91 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجموع 248 نماینده حاضر در مجلس به تصویب نرسید.

یک فوریت این طرح در حالی امروز به رای گذاشته شد که نمایندگان با 106 رای موافق، 66 رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 248 نماینده حاضر در مجلس به آن رای ندادند بنابراین این طرح به صورت عادی اعلام وصول شد.

بر اساس ماده 34 در اجرای سیاست‌ گسترش مالکیت عمومی ‌به ‌منظور تأمین عدالت اجتماعی، دولت مجاز است تا 40 درصد مجموع ارزش سهام بنگاه های قابل واگذاری در هر بازار موضوع گروه دو ماده (2) این قانون را با ضوابط ذیل به اتباع ایرانی مقیم داخل واگذار کند:

الف ـ در مورد دو دهک پائین درآمدی با اولویت روستانشینان و عشایر، 50 ‌درصد تخفیف در قیمت سهام واگذاری با دوره تقسیط ده ساله.

ب ـ‌ در مورد چهار دهک بعدی تقسیط تا 10 سال حسب مورد داده خواهد شد.

تبصره1ـ مبناء قیمت‌گذاری، قیمت فروش نقدی سهام در بورس خواهد بود.

تبصره2ـ تخفیف‌های مذکور در بند « الف» این ماده به حساب کمک‌های بلاعوض به اقشار کم درآمد منظور می‌‌شود.

تبصره3ـ وزارت اقتصاد مکلف است با همکاری وزارت رفاه و تأمین اجتماعی و سایر نهادهای ذی‌ربط حداکثر ظرف مدت یک سال پس از تصویب این قانون، افراد مشمول این ماده را با سازوکارهای علمی ‌و دقیق شناسایی و شرایط واگذاری سهام به مشمولان را فراهم کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ