کد خبر: ۷۰۳۱۷
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۹/۲۶

ایرباس متولی فاینانس هواپیماهای جدید شد/ عدم لغو مجوز خرید بوئینگ
مدیرعامل ایران‌ایر:

ایرباس متولی فاینانس هواپیماهای جدید شد/ عدم لغو مجوز خرید بوئینگ

مدیرعامل شرکت هواپیمایی از پذیرش فاینانس ایرباس‌ها از سوی این شرکت خبر داد و گفت:‌ نظارت بیشتر کنگره آمریکا بر قراردادها،اثری بر لغو مجوزهای خرید بوئینگ‌ها ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،فرزانه شرف‌بافی درباره سرنوشت جذب فاینانس هواپیماهای هما به فارس گفت: در حال رایزنی برای جذب فایناس هستیم اما شرکت ایرباس نیز قبول کرده فاینانس هواپیماها را برعهده بگیرد. 

وی درباره مصوبه ۳۳۰ میلیون دلاری هما و میزان مصرف آن بابت خرید هواپیماها گفت: این پول در واقع مصرف نشده بلکه به عنوان پیش‌پرداخت خرید هواپیماها به شرکت های سازنده هواپیما داده شده است. شرکت هواپیمایی ایران قرارداد خرید ۸۰ فروند بوئینگ، ۲۰ فروند ATR و ۱۰۰ فروند ایرباس را به امضا رسانده است. 

این مقام مسئول ادامه داد: هما در ۲۸ مسیر خارجی و ۷۶ مسیر داخلی پرواز دارد،شرکتی کاملاً بازرگانی و مبتنی بر فعالیت‌های تجاری است و هواپیماها کاملاً به صورت غیرنظامی استفاده می‌شود. نظارت بیشتر کنگره آمریکا بر قراردادها فقط ممکن است صدور مجوزهای افک و وزارت خزانه‌داری آمریکا را کمی با تاخیر مواجه کند، اما اثری بر لغو مجوزهای خرید بوئینگ‌ها ندارد. 

شرف‌بافی با بیان اینکه تاکنون ۳ فروند ایرباس ۳۲۱ و ۳۳۰ و ۶ فروند ای‌تی‌‌آر وارد ناوگان هما شده، اظهار داشت: هما از هواپیماهای ای‌تی‌آر بابت مسیرهای کوتاه و توسعه شهرها استفاده می‌کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ