کد خبر: ۷۰۳۲۱
۰:۰ - ۱۳۹۶/۹/۲۷

دولت تا چه زمانی عامل افرایش سود ایران خودرو و سایپا خواهد بود
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو :

دولت تا چه زمانی عامل افرایش سود ایران خودرو و سایپا خواهد بود

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه دولت رقیب واردکنندگان خودرو است،گفت: مشخص نیست دولت تا کی قرار است برای افزایش سود دو خودروساز اصلی، محیط غیر رقابتی ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه بسته شدن سایت ثبت سفارش در ابتدای تابستان صورت گرفته به رادیو گفت: همچنین در دی ماه سال گذشته حذف بازار موازی را از موضوع واردات داشتیم که این موارد نتیجه ای جز افزایش قیمت خودروهای وارداتی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برخی مقامات دولتی فکر می کنند وارد کنندگان در حال فشار به دولت هستند، اظهار داشت: موضوع دپو یا نگهداری خودرو مسئله ای غیر قانونی است و این موضوع را شدیدا تکذیب می کنیم زیرا این مقدار خودرویی که در ماه های گذشته سال جاری وارد شده، تعهداتی بوده که نسبت به مردم داشتیم.

این مقام مسئول ادامه داد: این خودروها قابلیت ردیابی دارند زیرا زمانی که از گمرک خارج می شوند توسط پلیس راهبر ناجا ردیابی می شوند و این مامورین هفته ای یک بار برای شماره گذاری خودروها به شرکت های واردات خودرو مراجعه می کنند اما به دلیل قطع واردات در این مدت برای شماره گذاری مراجعه ای انجام نشده است.

دادفر اظهار داشت: در چهار ماه گذشته، وارد کنندگان خودرو در حال تعطیل کردن فعالیت هستند و خیلی از همکاران نیز کار واردات را کنار گذاشته اند.رقیب واردکنندگان خودرو در ایران دولت است و مشخص نیست این دولت تا کی قرار است در صنایع خودروسازی دخالت داشته باشد. همچنین مشخص نیست تا کی قرار است برای افزایش سود دو خودروسازی اصلی که برای دولت هستند، محیط غیر رقابتی ایجاد کنند.

محمدرضا نجفی منش عضو هیئت مدیره انجمن همگن قطعه سازی نیز گفت: تولید و اشتغال با توجه به شعار سال جاری با واردات همخوانی ندارد یعنی نمی توان یک کالا را هم تولید و وارد کرد.بر اساس آمار گمرک در 6 ماه نخست سال نسبت به سال گذشته، ۲۶ درصد واردات خودرو بیشتر است. درست است که مردم به خودرو نیاز دارند اما همین مردم نیاز بالاتری دارند و آن ایجاد شغل برای جوانان است و نمی توان با واردات تولید را ارتقاء داد.

وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی داخلی بیش از ۶۰۰ هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده،افزود : نباید فراموش کنیم، رشد اقتصادی با تولید ایجاد می شود نه با واردات، لذا بر اساس قانون دولت موظف است برنامه خود را بر مبنای تولید داخلی بنا کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ