کد خبر: ۷۰۳۲۶
۰:۱ - ۱۳۹۶/۹/۲۷

سود

سود "شتران" هم ۴۴ درصد بیشتر شد/ احتمال تعدیل دوباره یکی از۶ پالایشگاه

پالایشگاه تهران هم به عنوان آخرین شرکت پالایشی سود جدید هر سهم را ۴۴ درصد افزایش داد و آماده بازگشایی نماد شد. یک کارگزاری هم احتمال تعدیل دوباره یکی از ۶ پالایشگاه را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پالایشگاه تهران به عنوان ششمین و آخرین شرکت پالایشی ، سود جدید هر سهم را اعلام کرد و آماده بازگشایی نماد شد.

براساس این گزارش، "شتران" بعد از توقف نماد در 22 آذر به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد ، عصر دیروز سود جدید هر سهم را با افزایش 44 درصدی همراه کرد. به این ترتیب سود این شرکت 1.6 هزار میلیارد تومانی از 416 به 597 ریال رسید و در عملکرد نیمه اول سال هم 64 درصد از این سود معادل 381 ریال پوشش داده شد.

براساس این گزارش، پالایشگاه لاوان هم دیروز سود هر سهم را 72 درصد افزایش داد و از 692 به 1187 ریال رساند و 52 درصد از این رقم معادل 622 ریال را هم پوشش داد.

پیش از این هم پالایشگاه های بندرعباس، پالایشگاه اصفهان ، تبریز و شیراز اقدام به تعدیل 17 ، 49 و 52 و 76 درصدی کرده بودند.

در این میان کارگزاری آبان با تحلیل آخرین اطلاعات "شبریز" اعلام کرد رشد قیمت نفت و دلار در سال جاری موجب شده حاشیه سود فروش محصولات شرکت رشد کند. به طوریکه در حالی که این نسبت در شش ماهه نخست سال گذشته 5 درصد بود که در نیمه نخست سال به 12 درصد رسیده است.

همچنین رشد نرخ نفت و دلار در پاییز نسبت به نیمه نخست سال موجب شده احتمال تعدیل مثبت بازهم وجود داشته باشد به طوریکه شرکت میتواند سود هر سهم را در صورت تداوم روند فعلی به بیش از 1,700 ریال به ازای هر سهم برساند.

انتهای


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ