کد خبر: ۷۰۳۳۱
۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۹/۲۷

احمدی نژاد به رییس قوه قضاییه مهلت ٤٨ ساعته داد/ درخواست انتشار اسناد زنجانی

احمدی نژاد به رییس قوه قضاییه مهلت ٤٨ ساعته داد/ درخواست انتشار اسناد زنجانی

احمدی نژاد به رئیس قوه قضائیه ۴۸ ساعت مهلت داد تا اسناد مربوط به محکومیت خود و همکاران را در حمایت از بابک زنجانی منتشر کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق، محمود احمدی‌نژاد در ادامه پیام‌های ویدئویی جنجالی اخیر، به پاسخ‌های رئیس قوه قضائیه به خود پاسخ داده است.وی به صادق آملی‌لاریجانی ۴۸ ساعت مهلت داده تا اسناد مربوط به محکومیت خود و همکاران را در حمایت از بابک زنجانی منتشر کند. این در حالی است که در جریان رسیدگی به پرونده زنجانی، به‌طور رسمی به اسنادی اشاره شد که حاکی از تأیید زنجانی از سوی چهار عضو ارشد دولت احمدی‌نژاد است.

احمدی‌نژاد تهدید کرده در غیر این صورت، اقدام مقتضی خواهد کرد! وی گفته است: ایشان در صحبت‌هایی که در جمع غیرعلنی دانشجویان مطرح کرده و بعدا خبرگزاری وابسته به دستگاه قضائی آن را منتشر کرده، عناوین مجرمانه‌ای را به بنده و همکاران نسبت داده است. ایشان ما را فتنه‌گر، منحرف و حامی زنجانی معرفی و ما را به این اتهامات متهم کرده است. البته زنجانی نزدیک به چهار سال است در زندان به سر می‌برد و به‌طور غیرعلنی محاکمه می‌شود و ما اطلاعی از مسائلی که در آنجا گذشته است، نداریم. ضمن اینکه قبلا هم بارها اعلام کرده‌ایم اگر اعضای دولت ما و هر دولت دیگری هر ارتباطی با ایشان دارند، مستندا اعلام کنند که اعلام نشد.

آملی‌لاریجانی در نشست هفته گذشته با دانشجویان، گفته بود: چه کسانی از زنجانی حمایت کرده‌اند. حسب برخی گزارش‌ها این فرد مورد حمایت چهار نفر از وزرای سابق و شخص رئیس‌جمهور پیشین بوده است. البته بنده به این گزارش‌ها یقین ندارم اما به‌هرحال باید پول مردم برگردد. 

یکی از اسنادی که همواره در جریان محاکمه زنجانی مطرح بود، مربوط به نامه چهار نفر از وزرای احمدی‌نژاد درباره صدور مجوز فروش نفت به وی است.

اسحاق جهانگیری هم تأیید کرده است: چهار نفر از اعضای هیئت دولت دهم در نامه‌ای بدون شماره و سند، زمینه واریز میلیاردها دلار را به حساب زنجانی فراهم کرده‌اند، وزیر نفت، وزیر دارایی، وزیر امور خارجه و وزیر صنایع‌ و معادن وقت.

امیرعباس سلطانی عضو سابق کمیته رسیدگی به پرونده زنجانی در مجلس، نیز پیش از این گفته بود: ایراد اساسی و اشکال بزرگ دادگاه زنجانی از‌‌ همان روز اول این بود که به پرونده حدود ۱۲نفری که امکان انجام این تخلف‌ها را برای وی فراهم کرده و همگی در سطح وزیر و معاون‌وزیر در دولت قبل فعالیت می‌کردند، ورود نکرد و حامیان زنجانی را نادیده گرفت.

فلاح، یکی از متهمان پرونده زنجانی، نیز در دادگاه گفته است: با وزیر نفت تماس گرفتم و وزیر نفت با مصلحی وزیر اطلاعات، تماس گرفتند. ایشان با گروه هماهنگ کردند که مشکلی پیش نیاید. از آن طرف هم بانک اف‌آی‌آی‌بی با من تماس گرفت و گفتند که به ما نامه‌ای زده و گفته‌اند در ١٥ روز آینده حساب‌های ما مسدود می‌شود و اگر این‌طور شود، به هیچ پولی دسترسی نخواهیم داشت. وزیر نفت از من پرسید که چه کار می‌توانیم بکنیم، من به ایشان گفته‌ام من چهار میلیارد یورو به حساب تأمین اجتماعی واریز کردم تا از این شرکت خرید کنم. وزیر نفت گفت می‌توانید دو میلیارد از آن پول را به ما بدهید و کمتر خرید کنید.

با وجود همه اینها،احمدی‌نژاد روز گذشته گفت: اما من می‌خواهم مؤکدا از رئیس دستگاه قضا درخواست کنم که ظرف ۴۸ ساعت اسناد محکومیت ما به‌عنوان فتنه‌گر، منحرف یا حمایت از زنجانی را منتشر کنید... .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ