کد خبر: ۷۰۳۳۳
۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۹/۲۷

وزیر خارجه فرانسه: توافق هسته‌ای باید حفظ شود/ طرح ۳ مسئله با ایران

وزیر خارجه فرانسه: توافق هسته‌ای باید حفظ شود/ طرح ۳ مسئله با ایران

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: اگرچه ترامپ از تأیید توافق هسته‌ای با ایران خودداری کرده، اما این توافق باید حفظ شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ژان ایو لودریان به شبکه رادیویی آرتی‌ال گفت: اگرچه دونالد ترامپ نتایج گزارش‌های پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید نکرد، اما این مسئله به‌هیچ‌وجه موضع ما را در قبال ایران تغییر نمی‌دهد، امیدواریم ایران نیز تغییرموضع ندهد.

وی درباره سفر به ایران گفت: به ایران سفر خواهم کرد تا سه نکته را با مقامات ایرانی مطرح کنم، نکته اول اینکه توافق هسته‌ای وین که به تصویب جامعه بین‌الملل نیز رسید و این امکان را فراهم می‌کند تا مانع دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای شود، باید حفظ شود.

این مقام مسئول ادامه داد: نکته دوم این است که آزمایش موشک‌های بالستیک و افزایش توانایی ایران در این زمینه ما را نگران کرده، زیرا این خطر وجود دارد که تعادل منطقه به‌هم بخورد.

لودریان گفت: نکته سوم که از همه مهم‌تر است، حضور  ایران در سوریه است. راه‌حل صلح‌آمیز درباره اوضاع خاورمیانه از راه تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه امکان‌پذیر است و اینکه هر یک از طیف‌های مختلف در سوریه بتوانند بدون مداخلات خارجی در کنار یکدیگر در صلح زندگی کنند. این مشکل اساسی ما با ایران است که در این زمینه اختلاف‌نظر داریم. بهتر است در اسرع‌وقت این موضوع را به‌طور مستقیم به آنها بگوییم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ