کد خبر: ۷۰۳۳۸
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۹/۲۷

زمان اجرای توقف و بازگشای نمادها،
اخبار و مواضع رئیس سازمان بورس از:

زمان اجرای توقف و بازگشای نمادها،"های وب"، عرضه اولیه، بانک ها، معافیت مالیاتی و...

رئیس سازمان بورس از اجرای روش جدید توقف و بازگشایی نمادها از ۱۰ روز دیگر خبر داد و علت رشد شاخص، دلیل توقف "های وب" و بانک ها، تاخیر در عرضه های اولیه ، معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی و توقف نماد بانک ها را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صبح امروز نشست خبری شاپور محمدی بعد از چند ماه دوری از رسانه ها برگزار شد تا وی ضمن ارایه گزارش و آمار به سئوالات روز بازار سرمایه پاسخ دهد که چکیده نکاتی اعلامی وی به شرح زیر است:

اجرای روش توقف و بازگشای نمادها از 10 روز دیگر

- بعد از 10 سال ، سامانه معاملات بازار سهام از شنبه بروز رسانی شد و دو سامانه آرامیس و نهان و سامانه جامع نظارت بازار سرمایه هم عملیاتی شدند.

- علت تاخیر اجرای دستورالعمل توقف و بازگشایی نمادها ناشی از لزوم بروز رسانی سامانه توسط آتوس- یورونکست بود. از حدود 10 روز دیگر دستورالعمل اجرا می شود.

- معاملات الگوریتم برای افزایش شفافیت و نقدشوندگی راه اندازی خواهد شد.

- تاکنون 231 نهاد عمومی غیردولتی اقدام به افشای اطلاعات در کدال کرده اند و انتظار می رود با مساعدت مجلس شرکت های بیشتری به این جریان بپویدندند.

- میزان افشای اطلاعات در سال از بورس استانبول بالاتر است. البته به لحاظ حاکمیت شرکتی هنوز جای کار داریم.

- فعالیت صندوق تثبیت بازار سرمایه طبق آیین نامه مصوب هیأت وزیران آغاز شده است. مراحل پایانی تبدیل عضویت ناظر سازمان بورس و اوراق بهادار ایران به عضویت ناظر در آیسکو در حال انجام است.

ادامه برخورد با فعالیت های غیرمجاز و چند توصیه به مردم

- پیگیری ممانعت از فعالیت های غیر مجاز و افرادی به بهانه های مختلف پیشنهاداتی داده اند ادامه دارد.

- مردم در خرید و فروش ، نگاه بلندمدت داشته و سبد سهام تشکیل دهند به عوامل بنیادی ، قراردادهای شرکتها و ریسک هر صنعت توجه کرده و از مشاوران امین ، راست‌گفتار و غیر ذینفع بهره بگیرند و از اطلاعات نهانی هم استفاده نکنند.

توضیح درباره "های وب"

- سازمان بورس بر اطلاع‌رسانی خارج از کدال مسئولان همه شرکت ها از جمله "های وب" حساس است. علت توقف نماد شرکت هم اطلاع‌رسانی خارج از مجاری رسمی، روند قیمت و ابهام در مورد گزارش کارشناسان بود. نماد شرکت هم در کوتاه ترین زمان بازگشایی می شود.

- معاملات 57.4 میلیارد تومانی چهارشنبه گذشته "های‌وب" هم ابطال نشده بلکه تایید نشد. قطعیت معاملات سهام هم بعد از ساعت 14 هر روز کاری انجام می شود.

تجمیع مجوز کارگزاری ها و اجرای IFRS

- با افزایش قابل توجه حجم معاملات گندم در سال جاری و تداوم سیاست قیمت تضمینی گندم، بورس کمک بزرگی به کاهش بار مالی دولت خواهد کرد.

- با اصلاح دستورالعمل ها ، 23 مجوز کارگزاری ها به 8 مورد کاهش یافت.

- الزام به اجرای IFRS توسط بانک ها ، بیمه ها و همه شرکت های تحت نظارت سازمان همچنان پیگیری می شود.

دلایل رشد شاخص بورس

- فرمول محاسبه شاخص منطبق با شاخص های بین المللی است و رشد شاخص بورس هم به دلایلی چون اعطای تسهیلات دولت به بنگاه‌ها ، افزایش ارز، افزایش قیمت های جهانی فلزات و محصولات شیمیایی ، بهبود صادرات شرکت ها و اقدامات سازمان بورس برای ثبات است.

- کاهش 50 درصدی حجم سرمایه گذاری صندوق ها در بانکها باید اجرایی شود . چرا که مصوبات شورای پول و اعتبار باید عملیاتی شود.

- از توقف طولانی مدت نماد بانکها متاسفیم . در صورت ارایه صورتهای مالی و برگزاری مجامع ، نماد این گروه باز می شود.

تاخیر در عرضه های اولیه و معافیت مالیاتی افزایش سرمایه

- عرضه اولیه شرکت ها باید ادامه داشته باشد اما نباید منجر به آسیب رساندن به بازار شود.

- هر چند در لایحه بودجه 97 معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی مجددا لحاظ شده اما باید منتظر تصمیم مجلس بود.

آخرین وضعیت کنتور سازی

- پیگیری های روزانه و هفتگی سازمان بورس و وزات اقتصاد از پرونده کنتورسازی ادامه دارد. سهامداران این شرکت آسیب دیده اند اما با کمک بانک ها، این شرکت احیا می شود و با دریافت مجوز شورای عالی بورس ، بخشی از سرمایه سهامداران خرد باز خواهد گشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» عرفان | ساعت ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۹/۲۷
6
0
پاسخ
بازگشایی نمادهای دو ساله هم هیچ! موهای ما سفید شد از استرس این سهم ما باز نشد
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ