کد خبر: ۷۰۴۲۹
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۹/۲۹

حمایت فرانسه از فشار آمریکا بر ایران / سفر وزیرخارجه به تهران

حمایت فرانسه از فشار آمریکا بر ایران / سفر وزیرخارجه به تهران

وزیر خارجه فرانسه در دیداری به وزیر خارجه آمریکا گفت: مصمم هستیم با اعمال فشار بر ایران و حتی اعمال تحریم‌ها مانع گسترش قدرت بالستیکی شویم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،روز گذشته،ژان لودریان با رکس تیلرسون ،هربرت مک‌ماستر مشاور امنیت ملی و جرد کوشنر داماد و مشاور ویژه دونالد ترامپ دیدار کرد. حضور ایران در منطقه، برجام و موشک بالستیک محور گفت‌وگوی لودریان و تیلرسون در واشنگتن بود.

لودریان بعد از پایان این دیدار درباره احتمال دست‌زدن فرانسه به ابتکار عمل مشترک با آمریکا و دیگر کشورها در قبال ایران به شبکه فرانس ٢٤ گفت: در این موضوع شاهد پیشرفت‌هایی بوده‌ایم.

وی به تیلرسون گفته است: مصمم هستیم با اعمال فشار بر ایران و حتی اعمال تحریم‌ها اگر شرایط اقتضا کند، مانع گسترش قدرت بالستیکی ایران شویم.

لودریان به‌زودی به ایران می‌آید

قرار است لودریان به‌زودی به ایران سفر کند. شاید قبل از سفر امانوئل مکرون به ایران که انجام این سفر را در حاشیه حضور در واشنگتن قطعی می‌داند.

وی گفته است: در سفر به ایران درباره موشک بالستیک، حضور منطقه‌ای ایران و آنچه نگرانی‌های ایجادشده نامیده شده، با مقامات ایرانی گفت‌وگو خواهد کرد. موضوع موشک‌های بالستیک هرگز بخشی از توافق وین نبوده، ما این را قبلا گفته‌ایم، اما این به ‌آن معنا هم نیست که یک موضوع فرعی است، بلکه برعکس باید موضوع موشک‌های بالستیک ایران را به‌طور جداگانه بررسی کرد و اگر خطر آن قطعی شد، باید تحریم‌های جداگانه‌ای را برای ایران در نظر گرفت.

وی  ادعا کرد: در موضوع ایران سه مسئله داریم. یکی گفت‌وگو درباره مسائل هسته‌ای، دیگری درباره موشک‌های بالستیک و موضوع سوم نیز به اراده سلطه‌طلبی ایران در کل منطقه مربوط می‌شود که همه را نگران کرده است.این نگرانی‌هایی است که باید با ایرانی‌ها در میان گذاشت، زیرا قابل‌قبول نیست که ایران این‌گونه عمل کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ