کد خبر: ۷۰۴۳۹
۰:۰ - ۱۳۹۶/۹/۳۰

پیش بینی ۲۷ تحلیلگر از نفت ۶۰ دلاری سال ۲۰۱۸

پیش بینی ۲۷ تحلیلگر از نفت ۶۰ دلاری سال ۲۰۱۸

۲۷ تحلیلگر در نظرسنجی بلومبرگ پیش بینی کردند متوسط قیمت نفت برنت در سال ۲۰۱۸ به بشکه ای ۶۰ دلار افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، مسیر قیمت نفت در سال 2018 در تگزاس تعیین خواهد شد. به دنبال کاهش تولید های اوپک که موجب تقویت قیمت ها شده، انتظار می رود تولید نفت خام در آمریکا در سال 2018 به ارقام بی سابقه ای برسد. برای تحلیلگرانی که قیمت نفت در سال آینده را پیش بینی می کنند دو سوال کلیدی مطرح است، میزان تولید نفت آمریکا دقیقا به چه میزان افزایش خواهد یافت و اینکه آیا اقتصاد جهانی به اندازه کافی تقویت شده که بتواند رشد اضافی تولید را در خود جذب کند؟

27 تحلیلگر شرکت کننده در نظرسنجی بلومبرگ پیش بینی کرده اند به طور متوسط قیمت نفت برنت در سال 2018 به بشکه ای 60 دلار برسد، در حالی که قیمت نفت خام آمریکا نیز حدود 55 دلار در هر بشکه پیش بینی شده است. این ارقام پایین تر از قیمت های فعلی شاخص های نفتی است. در حال حاضر قیمت نفت برنت حدود 63 دلار و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت حدود 57 دلار است.

هری تچینگوئیریان رئیس بخش استراتژی بازارهای کالا در بانک بی ان پی پاریبا در لندن که قیمت متوسط نفت برنت برای سال 2018 را 55 دلار پیش بینی کرده گفت: بخش عمده ای از اختلاف میان قیمت پیش بینی شده توسط تحلیلگران و قیمت های واقعی مربوط به میزان رشد تولید نفت آمریکاست... ما نسبت به رشد تولید نفت شیل آمریکا در سال آینده بسیار خوش بین هستیم.

موسسات مختلف پیش بینی های متفاوتی را از میزان رشد تولید نفت شیل آمریکا در سال 2018 ارائه کرده اند. بیشترین پیش بینی مربوط به موسسه ریستاد انرژی است که پیش بینی کرده رشد تولید به 1.2 میلیون بشکه در روز برسد. بانک جی پی مورگان هم میزان رشد تولید نفت شیل آمریکا در سال 2018 را 900 هزار بشکه در روز ارزیابی کرده است. همچنین آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده میزان تولید نفت شیل آمریکا در سال 2018 به 700 هزار بشکه در روز برسد. کمترین پیش بینی رشد مربوط به بانک آمریکا مریل لینچ است که رشدی 0.5 میلیون بشکه ای را برای نفت شیل آمریک پیش بینی کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ