کد خبر: ۷۰۵۶۶
۰:۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۴

اجازه باج خواهی به بهانه شفافیت نمی دهیم/ زمان احتمالی عرضه
در گفت وگوی بورس پرس با مدیرعامل فرابورس اعلام شد:

اجازه باج خواهی به بهانه شفافیت نمی دهیم/ زمان احتمالی عرضه "نطرین"

مدیرعامل فرابورس با تاکید بر اینکه اجازه باج خواهی تعدادی معدود از فعالان به بهانه شفافیت را نمی دهیم و برخورد می کنیم، در مورد آخرین وضعیت "نطرین" و علت تاخیر عرضه اولیه سهام این شرکت توضیح داد.

امیر هامونی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره عرضه اولیه 15 درصد سهام نخ عطرین قم که  دیروز انجام نشد اظهار داشت: عرضه اولیه 15 میلیون و 6 هزار و 450 سهم "نطرین" به دلیل برخی مسائل حاشیه ایی به تاخیر افتاد و به احتمال قریب به یقین امروز دوشنبه با همان شرایط اعلامی انجام می شود.

وی ادامه داد: اینکه فعالان بازار سرمایه همواره خواهان حداکثر شفافیت بوده و اقدام به بررسی موشکافانه اطلاعات می کنند جای تقدیر دارد اما در این میان رویه جدیدی از سوی تعدادی معدود از سهامداران در حال شکل گیری است که به بهانه شفافیت ، از شرکت های آماده حضور در بازار سهام باج خواهی می کنند. این مورد برای شرکت نخ عطرین قم هم رخ داده اما سهامدار عمده با آن مخالفت کرده است.

این مقام مسئول افزود: باج خواهان معدود، شناسایی شده و از طریق مراجع قضایی پیگیری های لازم به عمل خواهد آمد. چرا که نمی توان به بهانه شفافیت ، اقدام به نبش قبر شرکت ها کرد. این درحالی است که همه می دانند برخی شرکت های خصوصی دو یا چند دفتره هستند اما وقتی قصد ورود به بازار را دارند می خواهند شفاف شده و وارد بازار سهام شوند اما برخی چنان برخورد می کنند به مثابه فردی است که می خواهد مسلمان شود ولی عده ایی نمی گذارند. این درحالی است که طبق قانون می توان خواهان دریافت اطلاعات 5 سال آخر شرکت ها بود و بیش از این زمان اجازه داده نشده است. 

هامونی ادامه داد: باید همه فعالان بازار ، ارکان، رسانه ها و مدیران کمک کنند تا شرکت های بخش خصوصی بتوانند با ورود به بازار سرمایه از مزایای آن بهره مند شوند و بازار هم توسعه یافته و بزرگتر شود اما طرح برخی حواشی،نتیجه ایی جز تخریب اقتصاد و گریزان شدن شرکت ها از حضور در بازار سرمایه ندارد.

وی در مورد ابهامات مطرح شده در مورد این شرکت با سرمایه بیش از 10 میلیارد تومانی و دارای سهامدار حقیقی با مالکیت 99 درصدی هم به بورس پرس توضیح داد: سازمان بورس و فرابورس و هیات پذیرش همواره حساسیت هایی برای ورود شرکت ها با حداکثر شفافیت دارند و هنگام پذیرش در مورد این شرکت در اردیبهشت سال جاری هم با آگاهی به مسائل شرکت های خصوصی، طبق مقررات رفتار و اطلاعات لازم دریافت و منتشر شد.

وی ادامه داد: طبق بررسی اطلاعات و تاییدیه حسابرس ، همه فروش های شرکت نخ نطرین قم واقعی بوده و مشکلی نداشت. پیش این نیز از سهامدار عمده تعهداتی دریافت و دیروز منتشر شد. حتی علاوه براین، سهامدار عمده تعهد کرده چنانچه بدهی مازاد در دفاتر صورت های مالی 6 ماهه وجود داشت که به ضرر سهامداران جدید باشد، اقدام به جبران کند.

هامونی افزود: با این اوصاف بعد از جلسه دیروز ، مقرر شد یکی دو نامه از سوی شرکت و حسابرس در کدال منتشر شود تا زمینه عرضه اولیه 15 درصد سهام "نطرین" در اولین فرصت که به احتمال زیاد امروز خواهد بود ، فراهم شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ