کد خبر: ۷۰۵۶۸
۰:۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۴

بررسی آخرین آمار تولید و فروش ایران خودرو توسط یک کارگزاری

بررسی آخرین آمار تولید و فروش ایران خودرو توسط یک کارگزاری

آمار تولید و فروش ایران خودرو طی ۹ ماه سال جاری و ماه گذشته که با فروش ۱۵.۸ و بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی همراه شده توسط یک کارگزاری بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ایران خودرو که طی روزهای اخیر به دلایلی چون مطرح شدن احتمال معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از تحدید ارزیابی دارایی ها، تولید مدل های جدید، بهبود عملکرد تولید و فروش ، بازدید رئیس مجلس و وزیر صنعت از کارخانه و... با رشد نسبی قیمت سهام روبرو شده ، اقدام به انتشار آخرین آمار کرد.

به این ترتیب ، "خودرو" طی 9 ماه سال جاری و ماه گذشته قادر به فروش 15.8 و بیش از 2 هزار میلیارد تومانی شده است.

در این رابطه ، کارگزاری آبان در مورد آمار تولید و فروش این شرکت طی دو دوره فوق اعلام کرد: ایران خودرو در آذر ماه از فروش 62 هزار دستگاه (2 درصد بیشتر از آبان 95 )  از انواع خودرو توانسته 21 هزار میلیارد ریال درآمد داشته باشد و در 9 ماهه منتهی به آذر هم توانسته مبلغ فروش خود را به 158 میلیارد ریال (بدون احتساب فروش قطعات) برساند.

این مبلغ 84 درصد درآمد پیش بینی شده (بدون احتساب فروش قطعات) برای سال مالی 96 است. ایران خودرو در مدت مشابه سال قبل (بدون احتساب فروش قطعات) 23 درصد کمتر از نه ماهه سال جاری بوده است.

تعداد فروش گروه پژو (با سهم 44 درصدی در مبلغ فروش بودجه) در 9 ماهه منتهی به آذر با افزایش 4 هزار دستگاهی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 317 هزار دستگاه رسیده که این تعداد 86 درصد مقدار پیش بینی شده در بودجه برای سال جاری است.درآمد فروش ایران خودرو  از این گروه محصول در این مدت به 95 هزار میلیارد ریال رسیده است که این مبلغ 86 درصد مبلغ پیش بینی شده در بودجه برای سال جاری است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ