کد خبر: ۷۰۵۹۶
۹:۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۵

معرفی ۱۶ بخش بالاترین بازدهی و یا افزایش قیمت در سال ٩٧
توسط پژوهشگر ریسک صورت گرفت:

معرفی ۱۶ بخش بالاترین بازدهی و یا افزایش قیمت در سال ٩٧

۱۶ بخش دارای بالاترین بازدهی و یا افزایش قیمت در سال آینده توسط پژوهشگر ریسک معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد حسین ادیب با معرفی 16 بخش دارای بالاترین بازدهی و یا افزایش قیمت در سال ٩٧ درکانال تلگرامی اعلام کرد: مؤسساتی که ریسک بازار را اندازه گیری می کنند تورم و نرخ بازدهی سال بعد را پیش بینی و هر سه ماه یکبار ، در آن تجدید نظر می کنند،برخی اقتصاد دانان در ایران معمولا پیش بینی را با اما و اگر های زیاد همراه می کنند تا هر چه اتفاق بیفتد کلام آنها اشتباه از آب در نیابد.

این نوع پیش بینی ها کمکی به مردم نمی کند، راه حل پیش بینی قیمت ها بدون اما و اگر است اما سه ماه یکبار پیش بینی کننده باید حق تجدید نظرداشته باشد،  دنیا امروز بر این اساس عمل می کند و باید فرهنگ ریسک در ایران ایجاد شود.

فدرال رزرو ( بانک مرکزی آمریکا) ، صندوق بین المللی پول ، سیتی بانک ( یکی از بزرگترین بانکهای آمریکا) و آژانس بین المللی انرژی ( فقط در حوزه قیمت نفت ) بر این اساس عمل می کنند ، هیچ ابائی از پیش بینی قیمتها ندارند و به راحتی نیز سه ماه بعد ، پیش بینی را تغییر  می دهند.ارزیابی مجدد سه ماهه و تغییر در پیش بینی های قبلی، استاندارد پذیرفته شده در این حوزه است.

معرفی 16 بخش دارای بالاترین بازدهی و یا افزایش قیمت در سال ٩٧

1.بازدهی 10 شرکت بورسی که بیشترین بازدهی سالانه در بین شرکتهای بورسی را خواهند داشت ، بیش از بازدهی بخش بازرگانی متکی به واردات،  خواهد بود( نهادهایی که ریسک را اندازه گیری می کنند پربازده ترین کسب و کار را معرفی می کنند).

2.بازده بخش بازرگانی متکی به واردات بیشتر از بازده نرخ بهره (اگر متوسط نرخ بهره ٢٥ درصد باشد متوسط بازدهی سرمایه در بخش  متکی به واردات در سال بیش از 25 درصد است).

3.نرخ بهره بیشتر از تورم ارزی خواهد بود.

4.تورم ارزی بیشتر از تورم ریالی خواهد بود.در ارزها ، فرانک سوئیس بیشتر از ارزهای دیگر گران می شود،شاخص دلار ( ارزش دلار در مقابل ٦ ارز رقیب ) ١٢ درصد سقوط کرده با این وجود ، صندوق بین المللی پول ، اعلام کرد دلار ٢٠ درصد بیش از ارزش واقعی آن ارزش گذاری شده است.

5.بازدهی اوراق خزانه دولتی بیشتر از تورم ریالی خواهد بود.

6.تورم در بخش مسکن ارزان قیمت در مناطقی که قطب اشتغال هستند (در این مناطق تقاضا برای مسکن ارزان قیمت بیش از عرضه است) بیشتر از تورم ریالی خواهد بود.

7.تورم ریالی بیشتر از تورم در بخش مسکن (مسکن لوکس و میان قیمت) خواهد بود ( قیمت مسکن اگر به فرانک سوئیس محاسبه شود ارزان خواهد شد)
و مسکن لوکس با کاهش قیمت مواجه می شود.

8.تورم ریالی بیشتر از سود سپرده کوتاه مدت خواهد بود.

9.تورم ریالی بیشتر از سود سپرده یکساله خواهد بود (همه پیش بینی ها متوسط سال ٩٧ مدنظر است اما در مورد سود سپرده یکساله ، سه ماهه آخر سال ٩٧ مد نظر است ، لطفا توجه شود، به عبارت صریح تر سود سپرده یکساله روند رو به کاهشی خواهد داشت تا در زمستان ٩٧ به کمتر از تورم ریالی کاهش یابد).

10.بازدهی معدل شرکت های بورسی منهای شرکت های معدنی، پتروشیمی و  فولادی کمتر از سود سپرده یکساله است.

11.بازدهی بخش تولید غیر کشاورزی و غیر معدنی در معدل صنعت کمترین بازدهی را خواهد داشت.

12.درخصوص پیش بینی نرخ طلا اختلاف بین نقطه پایین ترین و بالاترین نقطه در طی سال ٩٧ بیشترین اختلاف در بین فقره های فوق خواهد بود ، لذا قیمت متوسط سال ، شاخص مناسبی نیست ، بیشترین نوسان قیمتی در سال ٩٧ در حوزه اونس طلا در بازار جهانی خواهد بود ( نهاد های مرتبط با ریسک بازار ، محصولی که بیشترین نوسان را دارد موردی مشخص می کنند ).

13.پیش بینی ها همه در بازه یک ساله است اما در چشم انداز سه ساله،  هیچ چیز به اندازه ارزش سهام در بورس آمریکا ، کاهش ارزش نخواهد داشت.در چشم انداز سه ساله کاهش ارزش بیت کوین بیشتر از کاهش ارزش بورس آمریکا خواهد بود.

14.صد میلیارد دلار اوراق در اروپا و ژاپن با بازدهی منفی وجود دارد این روند تداوم خواهد داشت.

15.پرریسک ترین سرمایه گذاری ، سپرده گذاری بانکی است ( نهاد های مرتبط با اندازه گیری ریسک بازار ، پرریسک ترین سرمایه گذاری را اعلام می کنند).

16.کم بازده ترین شغل، در مناطقی است که دچار بحران کم آبی اند.

بنابراین گزارش،تحلیل فوق برای مدت یک ماه آزمایشی است  و مدام در معرض بهتر شدن قرار دارد تا پخته شود و پس از یک ماه هر سه ماه یکبار مدل جدید آن اعلام می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ