کد خبر: ۷۰۶۱۲
۰:۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۵

توضیح درباره کشف قیمت
مدیرعامل تامین سرمایه امید به بورس پرس خبر داد:

توضیح درباره کشف قیمت "امید"، پاسخ به انتقاد تخصیص سهام + دو خبر

مدیرعامل تامین سرمایه امید درباره کشف قیمت، انتقاد برخی به تخصیص حدود ۱۰ میلیون سهم به ۵۰ - ۶۰ نیروی انسانی توضیح داد و از زمان احتمالی افزایش سرمایه و پیشنهاد تقسیم سود را اعلام کرد.

رضا حدادی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره عرضه اولیه 490 میلیون سهم تامین سرمایه امید به عنوان نخستین شرکت تامین سرمایه حاضر در بورس و کشف قیمت 160 تومانی هر سهم که چهارشنبه گدشته انجام شد، اظهار داشت: واقعیت این است که طبق محاسبات ، ارزش واقعی سهام بیشتر از کشف قیمت بود اما به دلیل تاکید بورس به لزوم توجه به عموم سهامداران، سهام شرکت با این قیمت عرضه شد.

وی افزود: 10 درصد دوم سهام "امید" نیز طبق تعهد سهامداران طی یک سال آینده واگذار خواهد شد.

پاسخ به منتقدین تخصیص حدود 10 میلیون سهم به کارکنان شرکت

 حدادی در مورد انتقاد برخی فعالان به تخصیص حدود 10 میلیون سهم به حدود 50 - 60 نیروی انسانی شرکت ، توضیح داد: این انتقاد وارد نیست. چرا اولا" چنین شرکت های متکی به نیروی انسانی جوان زحمت کش و با انگیزه بوده که اکثرا" از بدو تاسیس حضور داشتند. دوما" خودبینانه است که هم سهام با قیمت پایین تر از ارزش واقعی عرضه شود و هم اینکه چنین موضوعی مطرح شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه هیات مدیره و مدیرعامل مشمول سهام نبودند، ادامه داد: سوما" این تخصیص در برابر 490 میلیون سهم واگذار شده به عموم سهامداران رقمی نیست. چهارما" سهامداران عمده که از فعالان قدیمی بازار سرمایه هستند تمایل چندانی به پذیرش تامین سرمایه امید در بورس نداشتند. چرا که از تمام مزایای بازار سرمایه مانند تامین مالی ارزان قیمت، استفاده از اعتبار و کسب شهرت و... بهره مند بوده و صرفا" بعد از پیگیری های دوساله ام ، حاضر به پذیرش و عرضه سهام "امید" شدند.

حدادی ادامه داد: با این اوصاف تنها هدف عرضه اولیه سهام شرکت کمک به تنوع بخشی صنایع و افزایش انتخاب برای سلایق مختلف سرمایه گذاران و افزایش تعداد شرکت های بازار بود.

زمان احتمالی افزایش سرمایه و پیشنهاد تقسیم سود

وی در مورد زمان احتمالی افزایش سرمایه مرحله اول و از 490 به 600 میلیارد تومان هم به بورس پرس توضیح داد: با توجه به سال مالی 30 آذر شرکت و لزوم برگزاری مجمع سالانه تا قبل از پایان سال و همچنین طی فرایند دو سه ماهه برای دریافت مجوز افزایش سرمایه ، به احتمال زیاد این برنامه در اوایل سال آینده عملی خواهد شد.

مدیرعامل تامین سرمایه امید در مورد پیشنهاد تقسیم سود هیات مدیره درمجمع سالانه هم گفت: هر چند تا کنون بیش از 50 درصد سود محقق شده شرکت تقسیم شده اما با توجه به لزوم تامین مالی برای بزرگ تر شدن شرکت و مزایای افزایش سرمایه از محل سود انباشته که بهترین روش است ، به شخصه پیشنهاد تقسیم سود 10 درصدی دارم تا سهام جایزه در دوره ایی کوتاه به سهامداران تخصیص داده شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ