کد خبر: ۷۰۶۶۲
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۶

نفت ۶۶ دلاری رکورد ۲.۵ ساله را شکست +۲ علت

نفت ۶۶ دلاری رکورد ۲.۵ ساله را شکست +۲ علت

قیمت نفت با انفجار خط‌ لوله انتقال نفت خام در لیبی و پشتیبانی تداوم کاهش تولیدات اوپک، افزایش یافت و با فراتر رفتن از ۶۶ دلار، رکورد ۲.۵ ساله را شکست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه قیمت نفت با انفجار خط‌لوله انتقال نفت خام در لیبی و پشتیبانی شدن با تداوم کاهش تولیدات اوپک، افزایش یافت فراتر رفتن از ۶۶ دلار، رکورد 2.5 ساله را پشت سر گذاشت.

حرکت‌هایی برای آغاز به کار مجدد خط‌ لوله کلیدی فورتیز که در دریای شمال است، انجام شد و باعث شد افزایش قیمت‌ها محدود شود.اپراتور این خط‌ لوله گفته، با به پایان رسیدن تعمیرات درحال آزمایش آن هستند و در اوایل ژانویه با تمام ظرفیت به شبکه باز خواهند گشت.

روز سه‌شنبه،شاخص بین‌المللی قیمت نفت در ساعت ۲۰:۱۰ به وقت تهران با ۱.۵۱ دلار یا ۲.۳۱ درصد جهش به قیمت ۶۶.۷۶ دلار به ازای هر بشکه رسید. قیمت‌ها در چند لحظه از معاملات به ۶۶.۸۳ دلار رسید که بالاترین سطح آن از اواخر می ۲۰۱۵ تا کنون است.قیمت نفت خام آمریکا با ۱.۲۹ دلار یا ۲.۲۱ درصد افزایش به ۵۹.۷۶ دلار به ازای هر بشکه رسید.

فعالیت‌های تجارت نفت در بسیاری از کشورها با توجه به تعطیلات کریسمس کاهش یافته است.تحت تاثیر این انفجار تولید نفت لیبی ۹۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داشت. لیبی در ماه‌های اخیر پس از سال‌ها درگیری و ناآرامی تولید نفت خود را بهبود داده بود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ