کد خبر: ۷۱۷۷۹
۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱

اولین واکنش روحانی به تجمعات اخیر

اولین واکنش روحانی به تجمعات اخیر

رییس جمهور در جلسه هیات دولت به اغتشاشات و تجمعات اخیر واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی درجلسه دیروز هیات دولت در واکنش به اغتشاشات اخیر گفت: ملت ایران همواره بر مبنای مصالح ملی خود تصمیم می‌گیرد. انتقاد و اعتراض در همه امور حق مردم است، شیوه آن باید به حل مشکلات و بهبود زندگی مردم منجر شود.

وی افزود: نقد با خشونت و تخریب اموال عمومی متفاوت است.دولت و مردم با هم مشکلات را حل می کنند.کسی که ملت ایران را تروریست می نامد، حق دلسوزی برای مردم ما را ندارد.مردم علاوه بر حل مشکلات اقتصادی، خواستار شفافیت و ریشه کنی فساد هستند.

این مقام مسئول با اشاره به مطرح کردن بی وقفه مشکلات مردم توسط دولتمردان ادامه داد: دستگاه‌ها باید زمینه نقد و اعتراض قانونی را فراهم کنند.
همه مردم و گروه‌ها باید در صدا و سیما دیده و مردم و جوانان روی راه حل ها متمرکز شوند.ملت همواره به خوبی شرایط حساس ایران، منطقه و جهان را درک کرده و بر مبنای مصالح ملی تصمیم می‌گیرند.اگر ملت در انتخابات راهی را برگزیده، ما در مقام عمل باید راه اکثریت را پی بگیریم.

روحانی اظهار داشت: توقعات و مطالبات مردم درست است اما اگر برای بیان این مطالب راهی انتخاب کردیم که دشمن را شاد و مردم را نگران کند درست نیست.دولت به هرآنچه که در انتخابات وعده داده‌، پای آنها ایستاده است.همه شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی نشان می‌دهد وضع کشور نسبت به چهار پنج سال پیش پیشرفت کرده البته به این معنا نیست که مشکل و کمبودی ندارد.

وی با بیان اینکه مشکلات باید حل شود، از جوانان و مردم درخواست کرد برای پیدا کردن راه حل مشکلات دقت کنند. ما مشکل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و محیط زیست داریم اما برای حل آن چه راهی را انتخاب کنیم؟باید همه اقشار،گروه‌ها و مردم احساس کنند حضور دارند و می‌توانند حرف خود را بیان کنند.در عین حال اگر گروهی بخواهد در در جامعه اغتشاش ایجاد کنند دولت حتماً تحمل نخواهد کرد.

رییس جمهوری ادامه داد: اگر مشکلی هست مردم باید بتوانند آن مشکل را بیان کنند اما نه با ایجاد ناامنی، آیا با ایجاد ناامنی مشکل اقتصاد و معیشت و اشتغال حل می‌شود؟از همه مقامات امنیتی که با مردم رفتار خشونت‌آمیز نداشتند می خواهم شکیبایی را حفظ کنند اما برای حفظ امنیت باید به همان اندازه جدیت داشته باشند.
روحانی خطاب به مسئولان گفت: اگر مشکلی هست باید برای مردم توضیح داده و حرف بزنیم.از جوانان عزیز و مردم خواهش می کنم در شرایط حساس منطقه و ایران، باید هوشیاری را حفظ کنیم.بیان مشکلاتی که مربوط به ایران است اشکالی ندارد و باید در چهارچوب قانونی تبیین شود اما شیوه‌های دیگر زیان خواهد داشت، مردم هم همین را می‌پسندند.

وی افزود: تردید ندارم دولت ما به عنوان منتخب مردم به عنوان ولی نعمت می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم و در مشکلات زمان‌بر شکیبایی کنیم و همه در مقام عمل نشان دهیم که فضای نقد در چهارچوب قانون کاملاً آزاد است و فضای اغتشاش چیزی نیست که مردم ما بپسندند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ