کد خبر: ۷۱۸۶۳
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳

گزارش CNN از اثر تحولات اخیر ایران در ترامپ و دو تصمیم مهم درباره برجام

گزارش CNN از اثر تحولات اخیر ایران در ترامپ و دو تصمیم مهم درباره برجام

CNN با تحلیل اثر تحولات اخیر ایران در تصمیم گیری ترامپt اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا اواسط ژانویه درباره پایبندی ایران به برجام و ۱۲ ژانویه هم نسبت به ضرب‌الاجل مهم‌تر تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شبکه آمریکایی سی ان ان با ارایه تحلیلی از تحولات اخیر ایران اعلام کرد، ترامپ از اعتراضات ضددولتی در ایران بعنوان فرصتی برای لغو برجام در آستانه ضرب‌الاجل قانونی که این ماه فرامی‌رسد، استفاده کرده است.

ترامپ طبق روال هر 90 روز یکبار ، اواسط ژانویه درباره پایبندی ایران به برجام و 12 ژانویه هم ( 22 دی) درباره ضرب‌الاجل مهم‌تر و مربوط به تمدید لغو موقت تحریم های آمریکا علیه ایران تصمیم‌گیری خواهد کرد.

در این رابطه دیروز سخنگوی کاخ سفید روز اعلام کرد به طور قطع گزینه‌های خود را در خصوص موضوع تحریم‌ها را باز نگه می‌داریم. درباره امضای لغو (تحریم‌ها) اواخر ماه ژانویه، رئیس‌جمهور هنوز تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده و همه گزینه‌ها را روی میز حفظ کرده است.

تصمیم احتمالی ترامپ به عدم تمدید لغو تحریم‌ها احتمالاً از نظر ایران و دیگر اعضای گروه 1+5 (انگلیس،فرانسه، روسیه، چین بعلاوه المان) بعنوان نقض برجام توسط آمریکا تلقی می‌شود و امیدهای بیشتر برای نجات برجام را از بین می‌برد.

میکا جانسون یکی از سخنگویان باب کورکر رئیس‌ کمیته روابط خارجی سنا هم به شبکه سی ان ان گفت: سناتور کورکر همچنان در بحث‌های سازنده با کاخ سفید و شماری از همکاران در سنا درباره مسیر مناسب پیش رو مشارکت دارد و همپیمانان ما همچنان در جریان تحولات مربوطه قرار می‌گیرند.

بهنام طالب‌لو یکی از تحلیلگران ایران در بنیاد دفاع از دموکراسی می‌گوید با توجه به تصمیم ترامپ درباره عدم تأیید پایبندی ایران به برجام در ماه اکتبر، انتظار می‌رود وی بار دیگر در گزارش بعدی خود از اجرای برجام، تبعیت ایران از این توافق هسته‌ای را تأیید نکند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ