کد خبر: ۷۲۰۰۱
۹:۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸

توصیه به همه پالایشگاه ها/ افزایش ظرفیت پالایشگاه فرابورسی و ستاره خلیج فارس
معاون وزیر نفت اعلام کرد:

توصیه به همه پالایشگاه ها/ افزایش ظرفیت پالایشگاه فرابورسی و ستاره خلیج فارس

معاون وزیر نفت ضمن توصیه ایی به همه پالایشگاه ها و عدم واردات بنزین در سال آینده ، از افزایش ظرفیت پالایشگاه ستاره خلیج فارس به ۳۶ میلیون بشکه در روز طی سال آینده و یک پالایشگاه فرابورسی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا صادق آبادی در جریان بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس از پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهار داشت: همه پالایشگاه ها باید برای حفظ ظرفیت 80 میلیون لیتری بنزین در سال آینده همت کنند. چرا که به دلیل عدم پیش بینی بودجه ای برای واردات نفت، خبری از بنزین وارداتی نخواهد بود.

وی ادامه داد: در این میان پالایشگاه ستاره خلیج فارس با یک سوم ظرفیت در حال فعالیت بوده و باید تا پایان سال آینده به ظرفیت تولید روزانه 36 میلیون لیتر بنزین یورو 5 برسد. با بهره برداری از هر مرحله پالایشگاه ستاره خلیج فارس، روزانه 12 میلیون لیتر بنزین به ظرفیت تولید افزوده می شود و با بهره برداری کامل از این پالایشگاه، ایران می تواند صادر کننده بنزین باشد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش افزود: ظرفیت افزایش تولید روزانه یک تا 2 میلیون لیتر دیگر در پالایشگاه لاوان وجود دارد که تا پایان سال روزانه یک میلیون لیتر به ظرفیت این پالایشگاه اضافه می شود.

به گفته صادق آبادی ، به منظور پرداخت بدهی های شرکت ملی پالایش و پخش به پیمانکاران درخواست دریافت 260 میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی شده تا صرف تکمیل مرحله دوم و سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ