کد خبر: ۷۲۰۱۰
۱۱:۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸

بازدهی 57 درصدی
مدیر امور سهام،سرمایه‌گذاری و مجامع شرکت اعلام کرد:

بازدهی 57 درصدی "فملی" / 3 سیاست برای بهره مندی سهامداران

مدیر امور سهام،سرمایه‌گذاری و مجامع شرکت ملی مس با اعلام ۳ سیاست برای بهره وری حداکثری سهامداران،از بازدهی ۵۷ درصدی سهامداران به دلیل افزایش ۳۱ درصدی قیمت جهانی مس خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهروز رحمتی با اشاره به افزایش حدود 31 درصدی قیمت جهانی مس طی 12 ماه منتهی به 15 دی‌ گفت: طی این مدت ، بازدهی چشمگیر ۵۷ درصدی نصیب سهامداران ملی مس شده که این میزان بازدهی از برتری ۱۳۷درصدی در مقایسه با شاخص کل بورس (طی مدت مشابه در حدود ۲۴درصد بوده) خبر می‌دهد.

وی با بیان اینکه از اواخر سال ۲۰۱۶ رشد قیمت جهانی مس آغاز و در ماه‌ها‌ی پایانی ۲۰۱۷ شاهد شکستن سقف قیمتی بالای ۷ هزار دلار بودیم، درباره تاثیر این تحولات بر ارزش "فملی" گفت: بدون شک یکی از مهم‌ترین متغیرهای موثر بر ارزش سهام شرکت، قیمت جهانی مس است چرا که عموما فرمول پایه قیمت فروش داخلی و فروش صادراتی شرکت براساس قیمت‌های جهانی مس محاسبه و تعیین می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مقایسه بازدهی سهام شرکت در مقایسه با سایر بازارهای مهم مانند طلا، سکه، ارز و سود بانکی در ۹ ‌ماهه سال جاری نیز نشان از برتری قابل‌توجه بازدهی سهام دارد، گفت: در این بازه زمانی، بازدهی بازار مس ۱۶درصد، اونس طلا ۱۲درصد، دلار ۱۲درصد و سود بانکی ۱۱درصد بوده است.

رحمتی با تاکید بر اینکه مس فلز استراتژیک قرن‌ 21 و زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است، گفت: سهام شرکت طی ۱۱سال گذشته بازدهی مثبت ۸۲۷ درصدی داشته و میانگین سالانه بازدهی افرادی که از بدو پذیرش سهام شرکت در بورس، سهامدار شرکت بوده‌اند،حدود  ۷۵درصد در سال بوده است.

وی دستیابی به بیشترین ارزش بازار طی چهارسال گذشته را یکی دیگر از دستاوردهای شرکت عنوان کرد و گفت: در پایان آذر سال جاری ارزش بازار سهام شرکت به رقم حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در چهار سال گذشته است.

3 سیاست برای بهره وری حداکثری سهامداران

مدیر امور سهام و سرمایه‌گذاری و مجامع شرکت ملی مس با اشاره به وضعیت مطلوب در شرایط کنونی، گفت: حداکثر تلاش در راستای افزایش تولید پایدار اقتصادی، فروش بهینه محصولات تولیدی شرکت با استفاده از ابزارهای نوین فروش در بازارهای رایج بین‌المللی و نگرش ویژه به مقوله بسیار مهم توسعه پایدار اقتصادی، سه سیاست مهم هستند که می‌توان با توجه به آنها برای سهامداران شرکت ثروت ایجاد کرد.

رحمتی با تاکید بر اینکه دراین ‌روزها به دلیل شرایط خاص اقتصادی حاکم بر بورس، سهامداران باید مراقب فعالیت‌ها باشند،افزود: سهامداران باید از ورود و خروج به بازار سهام و بورس بدون مطالعه کافی و اخذ مشورت از تحلیلگران حرفه‌ای بورس خودداری و براساس ارزیابی‌های بنیادی نسبت به انتخاب سهام موردنظر اقدام کنند. همچنین باید براساس تحلیل‌های تکنیکی نسبت به تعیین نقاط ورود و خروج و تعیین حد ضرر احتمالی اقدام کنند تا از معاملات، بازدهی دلخواه نهایی را حاصل کنند.

وی با اشاره به تغییرات و اصلاحاتی که سازمان بورس طی هفته جاری در ارتباط با نحوه افشای اطلاعات شرکت‌ها و الزام آنها به حذف پیش‌بینی سود و... کرده،اظهار داشت: در این شرایط، توجه سهامداران و سرمایه‌گذاران بورس به‌ویژه کسانی‌ که امکان دسترسی به تحلیل‌های حرفه‌ای ندارند، باید چند برابر باشد چون کسانی که قبلا با حداقل دانش بورس و عمدتا با گزینه های بسیار ساده مانند نسبت P/E اقدام به خرید و فروش سهام می‌کردند یا با تحلیل‌های تکنیکی بسیار ساده که قبلا در سایت بورس(TSETMC) در اختیار همگان بود به‌راحتی امکان استفاده از اندیکاتورهای متعدد، روندها و تحلیل‌های فنی ساده برای ایشان فراهم بود، اما این امکان از هفته پیش حذف شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ