کد خبر: ۷۲۰۳۴
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸

پیش بینی کلی بورس در 3 ماه پایانی و صعود گروه های جامانده
یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

پیش بینی کلی بورس در 3 ماه پایانی و صعود گروه های جامانده

یک کارشناس بازار سرمایه با جمع بندی عوامل تاثیرگذار، روند بازار سرمایه برای گروه های مختلف را تا پایان سال جاری پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حامد ستاک با تاکید بر اینکه برای بررسی بازار باید مهمترین عوامل تاثیر گذار را جمع بندی و پس از آن به تحلیل پرداخت به سنا گفت: نرخ ارز یکی از تاثیر گذارترین متغیرهای بازار سرمایه است.دلار در سال جاری از محدوده 3800 تومان به حدود 4300 تومان رسیده،اکثر قریب به اتفاق فعالان اقتصادی با توجه به شرایط همچنان نرخ تعادلی ارز را در بلند مدت صعودی می دانند.

وی با اشاره به مواد اولیه محور بودن بازار سرمایه گفت: قیمت نفت نیز در این مدت رشد خوبی داشته و فعالان بازارهای جهانی پیش بینی می کنند نرخ این کالا روند نزولی را تجربه نخواهد کرد.افزایش قیمت نفت برای بودجه و اقتصاد که متکی به نفت است ، اتفاق خوبی است.

این کارشناس بازار سرمایه به افزایش قیمت کالاهای اساسی در بازارهای جهانی نیز اشاره کرده و ادامه داد: اکثر شرکت ها، قیمت کالاها و ارز را کمتر از نرخ های فعلی پیش بینی کرده اند.افزایش نرخ کالاهای اساسی و رشد قیمت دلار باعث می شود این دسته از شرکت ها برای سال آینده سودهای بیشتری را پیش بینی کنند.

ستاک در خصوص افزایش نرخ بسیاری از کالاها در بازارهای داخلی گفت: بازار مسکن نیز با رونق نسبی مواجه شده و حجم و ارزش معاملات این بازار رشد کرده است. پشتوانه رشد معاملات بازار مسکن دارایی است و وقتی دارایی رشد می کند دور از ذهن نیست اوراق بهاداری که این دارایی ها را مدیریت می کنند با افزایش قیمت مواجه شوند.

وی با بیان اینکه جمع بندی این عوامل نشان می دهد بازار سرمایه چشم انداز روشنی دارد، گفت: بازار سرمایه تا پایان سال روند مثبت متعادلی را تجربه خواهد کرد و شاهد رشد صنایعی است که از صعود بازار جا ماندند. گروه هایی مثل ساختمانی ها، مواد غذایی و برخی سرمایه گذاری ها می توانند از این به بعد با توجه به رشد خالص ارزش دارایی ها، صعودی شوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ