کد خبر: ۷۲۰۶۷
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹

ترامپ تحریم‌ها علیه صدا و سیمای ایران را بازمی‌گرداند

ترامپ تحریم‌ها علیه صدا و سیمای ایران را بازمی‌گرداند

روزنامه گاردین اعلام کرد: دولت آمریکا قصد دارد در پایان ماه جاری میلادی با خودداری از تعلیق تحریم‌ها علیه صدا و سیما، تحریم‌ها علیه رسانه ملی ایرانی‌ها را بار دیگر فعال کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،روزنامه انگلیسی گاردین اعلام کرد: دولت ترامپ قصد دارد در ضرب‌الاجل جدید در پایان ماه ژانویه از امضای معافیت‌های تحریمی برای صدا و سیما خودداری کرده و تحریم‌ها علیه این سازمان حکومتی ایران را بار دیگر فعال کند. 

یک منبع مطلع درخصوص تصمیم‌گیری‌های دولت آمریکا گفت: ترامپ به این نتیجه رسیده از اعمال تحریم‌های جدید علیه بانک مرکزی ایران خودداری کند و در عوض، سازمان‌‌های خاص، مانند صدا و سیما را هدف قرار دهد.این کار، اقدامی نمادین است و بدون ایجاد مشقت‌های بیشتر برای مردم ایران، پیام قدرتمندی به حکومت این کشور ارسال خواهد کرد.

وی درباره آثار این اقدام هم گفت: عدم امضای معافیت‌ها به معنی این است که فعالیت‌های برون‌مرزی صدا و سیما، از جمله فعالیت دفاتر آن، توان این سازمان برای خرید محتوا از سایر کشورها و انتقال سیگنال‌های ماهواره‌ای محدود خواهد شد.همچنین تعلیق حساب‌های بانکی افراد مرتبط با سازمان صدا و سیما نیز اعمال می شود.این احتمال هم وجود دارد افراد مرتبط با صدا و سیما که ساکن ایران هستند هم مشمول اقدامات جدید واقع شوند و حساب‌های بانکی آنها تعلیق شود.

بسیاری از کارشناسان و ناظران، با توجه به اقدامات و اظهارنظرهای توهین‌آمیز ترامپ در قبال مردم ایران، ادعاهای روزهای اخیر دولت وی برای حمایت از مردم ایران را ریاکارانه دانسته‌اند. کنث راث مدیر عامل سازمان دیده‌بان حقوق بشر در پیامی توئیتری اعلام کرد: ترامپ، 2009 توئیت منتشر کرده که 4 توئیت مربوط به مسائل حقوق بشر هستند که همه آنها به ایران مربوط می‌شوند. همه می‌توانند در اینجا، رویکرد گزینشی و دلبخواهانه ترامپ را مشاهده کنند.

بنابراین گزارش،دولت آمریکا از سال 2013 صدا و سیمای ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده اما بعد از توافق موقت ژنو و توافق هسته‌ای برجام، باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی، با امضای معافیت‌نامه‌هایی این تحریم‌ها را معلق کرده‌اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ