کد خبر: ۷۳۰۷۳
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹

اولین موضع رهبر معظم انقلاب درباره اغتشاشات اخیر

اولین موضع رهبر معظم انقلاب درباره اغتشاشات اخیر

رهبر معظم انقلاب در خصوص اغتشاشات اخیر اعلام کردند: بین مطالبات صادقانه و به‌حق مردم و حرکات وحشیانه و تخریب‌گرانه‌ یک گروه باید تفکیک قائل شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبرانقلاب صبح امروز در دیدار مردم قم اعلام کردند: حرکت راه‌پیمایی‌ ملت ایران در اقصی نقاط ایران در شهرهای بزرگ و کوچک از روز 9 دی که این آتش‌بازی‌ و شیطنت‌کاری‌های افرادی تازه شروع شده بود،آغاز شد.

بعد که مردم دیدند مزدوران دشمنان دست‌بردار نیستند، پی‌درپی و روزهای متوالی این راه‌پیمایی‌ها تکرار شد.از روز 13 دی در قم،اهواز، همدان و کرمانشاه و روز 15 تا 17 دی در شهرهای بزرگ مشهد،شیراز،اصفهان و تبریز، راه‌پیمایی‌ها ادامه یافت.این‌ها حوادث معمولی نیست، این‌ها هیچ جای دنیا وجود ندارد، من این را از روی اطلاع عرض می‌کنم.

این حرکت عظیم منسجم مردمی در مقابل توطئه‌ دشمن با این نظم، بصیرت، شور و انگیزه در هیچ جای دنیا نیست و 40 سال است که ادامه دارد.بحث یک سال و دو سال و پنج سال و این‌ها نیست. نبرد ملت با ضد ملت، ایران با ضد ایران،اسلام با ضد اسلام است، این ادامه داشته و البته بعد از این هم خواهد بود.

همه‌ حرکاتی که دشمن در این 40 سال در مقابل ما انجام داده پاتک انقلاب است. انقلاب، ریشه‌ دشمن را از لحاظ سیاسی کَند، دشمن حالا مرتباً پاتک زده و در هر دفعه هم شکست می‌خورد، اقدام می‌کند و نمی‌تواند به خاطر ایستادگی و این سد محکم مردمی و ملی کار را پیش ببرد . این بار هم ملت با قدرت تمام به آمریکا،انگلیس و به لندن‌نشین‌ها می‌گویند این دفعه هم نتوانستید، باز هم نخواهید توانست. 

در این روزها تحلیل‌های گوناگونی انجام گرفت. در این تحلیل‌ها یک نقطه‌ی تقریباً مشترکی وجود داشت که آن نقطه، نقطه‌ درستی است که آن تفکیک بین مطالبات صادقانه و به‌حق مردم و حرکات وحشیانه و تخریب‌گرانه‌ یک گروه است. این‌ها باید از هم تفکیک بشود.

اینکه فلان انسانی از یک حقی محروم بماند و اعتراض بکند یا این اعتراض‌کننده‌ها حالا صد یا پانصد نفر جایی جمع شوند و حرف خود را بزنند، این یک مطلب است و اینکه عده‌ای از این تجمع و انگیزه سوءاستفاده کرده و به قرآن و اسلام دشنام داده و به پرچم اهانت کنند، مسجد را بسوزانند، تخریب کنند، آتش بزنند یک حرف دیگر است. این‌ها را با هم نباید مخلوط کرد.آن درخواست‌های مردمی در این کشور همیشه بوده، الان هم هست، خب این صندوق‌ها یا بعضی از مؤسسات مالی و دستگاه‌ها مشکل‌دار بوده‌اند، بعضی از مردم را ناراضی کرده‌اند.

خبرها غالباً به ما می‌رسد. اجتماع می‌کنند در فلان شهر، مقابل فلان مؤسسه، مقابل استانداری، مقابل مجلس شورا در اینجا، از این چیزها هست، همیشه بوده، هیچ‌کس هم با این‌ها مخالفت و معارضه‌ای ندارد. باید هم به این حرف‌ها رسید، باید گوش کرد، باید شنید. باید در حد وسع و توان به آن‌ها پاسخ داد.همه‌ ماها، من نمی‌گویم باید دنبال بکنند، خود بنده هم مسئولم، همه‌ باید دنبال کنیم.

اما این‌ها ربطی ندارد به اینکه کسانی بیایند پرچم ایران را آتش بزنند یا کسانی بیایند از اجتماع مردم استفاده کنند علیه اعتقادات مردم،قرآن و نظام اسلامی حرف بزنند و فریاد بکشند. من عرض کنم به شما یک مثلثی در این قضایا فعال بوده است. برای امروز و دیروز هم نیست، این سازماندهی شده بوده است.این‌ها همه قرائن اطلاعاتی دارد. حالا بعضی آشکار است حرف‌های خود آنها است بعضی هم از طرق اطلاعاتی به دست آمده است.

نقشه مربوط به آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است. چند ماه هست که نقشه می‌کشند. اینکه از شهرهای کوچک شروع کنیم به طرف مرکز بیاییم.پول برای یکی از این دولت‌های خرپول اطراف خلیج فارس است. خب این کارها خرج دارد باید پول بدهند. آمریکایی‌ها که حاضر نیستند پول خرج کنند تا وقتی این‌ها هستند.ضلع سوم پادو است، پادویی‌ هم مربوط به سازمان آدمکش منافقین بود.

از ماه‌ها قبل این‌ها آماده بودند. خود رسانه‌های منافقین اعتراف کردند در همین روزها گفتند ما در ارتباط با آمریکایی‌ها بودیم. از چند ماه قبل نسبت به این قضیه که پادویی و سازماندهی کنند، بروند این و آن را ببینند. کسانی را در داخل نشان و پیدا کنند که کمک کند و به مردم فراخوان بدهند. فراخوان را هم آنها دادند. شعار نه به گرانی بگذارند. خب این شعاری هست که به مذاق همه خوش می‌آید. با این شعار عده‌ای را جذب کنند. بعد خود بیایند وسط، اهداف شوم را دنبال کنند، مردم را هم دنبال خود بکشند.

کاری که مردم کردند در اینجا این است، اول خب عده‌ای آمدند البته عده  زیادی هم نبودند لکن به مجرد اینکه دیدند هدف اینها چیست، در شعارها معلوم بود، مردم صف‌ها را جدا کردند.از یک طرف گفتند جانم فدای ایران، از یک طرف پرچم ایران را آتش زدند! بی‌عقل‌ها نفهمیدند که این دو با هم نمی‌سازد. خب به فضل الهی شما قربان ایران بروید! اما کِی تا حالا شماها مقابل دشمنان ایران سینه سپر کرده‌اید؟ در مقابل دشمن ایران هم همین جوان حزب‌اللهی باز سینه سپر کرده، جوان انقلابی باز سینه سپر کرده، سیصد هزار شهید دوران دفاع مقدس چه کسانی بودند؟ همین بچه‌های مؤمن و انقلابی بودند که از ایران دفاع کردند، شما کِی قربان ایران رفتید که می‌گویید جانم فدای ایران

آمریکا هم به‌شدت هم عصبانی است، فقط از این حقیر عصبانی نیست، از شما هم عصبانی است، از ملت و حکومت ایران عصبانی است، از انقلاب ایران عصبانی است. برای خاطر اینکه از این حرکت عظیم شکست خورده است.حالا مسئولین آمریکایی به مهمل‌گویی افتادند،رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید حکومت ایران از مردم می‌ترسد، نه، حکومت ایران متولد این مردم است، برای این مردم است، به‌وسیله‌ی این مردم به وجود آمده، تکیه به این مردم می‌دهد. چرا بترسد؟ اگر این مردم نبودند که حکومتی نبود.

می‌گوید که حکومت ایران از قدرت آمریکا هراس دارد خب اگر ما از شما هراس داریم چطور در دهه‌ 50 شما را از ایران بیرون ریختیم و در دهه‌90  شما را از کل منطقه خارج کردیم؟

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ