کد خبر: ۷۳۱۲۲
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰

واکنش اصغر فرهادی به اعتراضات اخیر

واکنش اصغر فرهادی به اعتراضات اخیر

اصغر فرهادی با نگارش یادداشتی به اعتراضات اخیر واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اصغر فرهادی با نگارش یادداشتی با عنوان "پرسش، تحقیر، خشم" که توسط ایلنا منتشره شده به اعتراضات اخیر واکنش نشان داد و اعلام کرد: امروز سعی دارم به‌دور از احساسات دراین‌باره بنویسم.

چندسال پیش در مقدمه کتاب فیلم‌نامه‌هایم نوشتم: اگر با این نوشته‌ها توانسته باشم جسارت پرسش‌گری را در تماشاگران تقویت کرده و ترسشان را از کاشتن بذر سؤال در ذهن‌ها‌ بکاهم از زمانی که برای نوشتن صرف کرده‌ام راضی و خوشنودم که دنیای امروز پیش از آنکه به مقام و مسئول پاسخ‌گو نیاز داشته باشد محتاج مردمی‌ست پرسش‌گر. مردمی که از گذاشتن علامت سؤال در برابر هرآنچه برایشان ثابت و قاطع است نهراسند.

این روز‌ها خبر‌ها و مطالب زیادى درباره اعتراضات در نقاط دور و نزدیک کشور شنیده و خوانده‌ایم. کلمه‌ای که در بسیاری از این نظرات و بحث‌ها استفاده کلیدی و مکرر شده «مطالبه» است. مطالبات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی.

اما در کنار همه این مطالبات و در دایره‌ای گسترده‌تر، آنچه دراین سال‌ها بخشى از مردم را به اعتراض در شکل‌های مختلف واداشته،پرسش‌های بی‌ پاسخی ا‌ست که در این چند دهه در همه زمینه‌ها از سر پنهان‌کاری و مصلحت‌جویی یا نادیده گرفته ‌شده و بی‌پاسخ مانده و یا به آنها پاسخ‌های غیرواقعی و توهم‌آلود داده شده.

بی‌اعتنایی به چرا‌ها و پرسش‌های انباشته‌شده در جامعه، برخلاف تصور کسانی که بالا‌ترین وظیفه‌شان پاسخ‌گویی‌ست، حاصلش نه فراموشی و آرامش که تحقیر اجتماعی‌ است و زخم ملتهب تحقیر، مهم‌ترین و قوی‌ترین عامل خشم. هیچ خشمی به اندازه خشم تحقیرشدگی ماندگار و عمیق نیست.

به‌سکوت‌واداشتن و تهدید پرسش‌گران به معنای ازمیان‌رفتن پرسش‌ها نیست. پرسش‌ها باقی‌اند و در گوشه ذهن‌ها در حال تکثیر. با تأثر و همدردی با خانواده‌های داغدار و همه آسیب‌دیدگان این اعتراضات و یاد نوجوان عزیز همشهری‌ام «آرمین صادقی» که این روز‌ها چشم‌های سرشار از میل به زندگی‌اش لحظه‌ای از نظرم دور نمی‌شود.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ