کد خبر: ۷۳۱۴۲
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱

اظهار نظر وزیر خارجه انگلیس درخصوص برجام

اظهار نظر وزیر خارجه انگلیس درخصوص برجام

وزیر خارجه انگلیس با تاکید بر همکاری انگلیس جهت ادامه برجام اظهار امیدواری کرد مردم ایران از منافع اقتصادی برجام بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، بوریس جانسون در نشستی خبری با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه فرانسه و آلمان پس از نشست برجامی در بروکسل بار دیگر بر لزوم پایبندی همه طرف‌ها به این توافق تأکید کرد و گفت: برجام توافق ارزشمند و دستاورد دیپلماتیک قابل توجهی بود تا ایران را از رسیدن به تسلیحات اتمی بازدارد.

وی تصریح کرد: ایران به برجام پایبند بوده و این برای ما مهم است. این مساله مهم است که حمایتی جهانی از این توافق وجود داشته باشد.ایران باید همسایه‌ای خوب در منطقه باشد و باید بر آنچه که می‌تواند برای حل بحران یمن و سوریه انجام دهد، تمرکز کرد،مسائل و نگرانی‌های مشروع دیگر را باید به موازات و نه به عنوان بخشی از برجام مطرح کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: می‌خواهم تاکید کنم کسی نمی‌تواند جایگزینی بهتر برای برجام داشته باشد تا جلوی دستیابی ایران به تسلیحات اتمی را بگیرد. هنوز راه حلی بهتر از این ندیده‌ایم و کسانی که مخالف این توافق هستند اگر ایده بهتری دارند، باید مطرح کنند. تاکنون شاهد چنین چیزی نبوده‌ایم.
معتقدیم  ایرانی‌ها هم باید از منافع اقتصادی توافق هسته‌ای بهرمند شوند.

جانسون گفت: دولت بریتانیا با متحدان در دیگر کشورهای اروپا برای ادامه برجام همکاری خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ