کد خبر: ۷۳۱۴۴
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲

ایران و هند 3 توافقنامه به ارزش دو میلیارد دلار امضا می کنند
آخوندی:

ایران و هند 3 توافقنامه به ارزش دو میلیارد دلار امضا می کنند

وزیر راه از موافقت ایران و هند برای امضای قراردادهایی به ارزش دو میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،عباس آخوندی درباره مذاکراتی که در دیدار سه روزه از پایتخت هند انجام داده به ایرنا گفت: در جلسه با مقامات هند سه موضوع مهم بررسی شد که اولین موضوع شامل توسعه راه آهن چابهار به زاهدان به ارزش یک میلیارد دلار است.در این راستا مقامات شرکت هندی طرف قرارداد، هفته گذشته برای بررسی های لازم به ایران سفر کردند و پیشنهاد ها را در خصوص توسعه راه آهن چابهار به زاهدان ارائه دادند.

وی افزود: نکته دوم که در دیدار با مقامات هندی بررسی شد ، شامل تولید 200 لکوموتیو برای قطار های باری است که قرارداد بسیار مهمی میان هند و ایران است.هند برای تامین مالی این پروژه اعلام آمادگی کرده،بخشی از این لکوموتیو ها در ایران تولید خواهد شد. ارزش این پروژه 600 میلیون دلار تخمین زده می شود و ظرف مدت سه سال تکمیل خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: هند در زمینه راه آهن تمرکز بسیار زیادی داشته و فن آوری ها را به روز کرده است. بنابراین همکاری با این کشور برای ایران به معنی بدست آوردن آخرین فناوری های موجود در جهان در زمینه صنعت ریل است.

آخوندی توضیح داد: موضوع سوم مورد مذاکره، تولید مشترک ریل میان هند و ایران است. بخشی از این ریل به صورت مستقیم از هند خریداری خواهد شد اما بخش اعظم تولید ریل در شرکت ذوب آهن انجام خواهد شد. این شرکت می تواند 400 هزار تن شمش فولاد را از هند دریافت کند. دولت هند نیز علاقه مند به تامین اعتبار این پروژه است. ما سعی خواهیم کرد در سفر آتی رئیس جمهوری ایران به هند، بخشی از این موضوعات را به قرارداد رسمی و عملیاتی تبدیل کنیم.

وی درباره سفر به هند گفت: ما با کشور هندوستان روابط بسیار خوبی داریم. در روابط با دهلی نو وارد مرحله مشارکت شده ایم. این همکاری ها هم در حوزه طرح توسعه بندر چابهار و هم در حوزه ریلی هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ