کد خبر: ۷۳۱۹۴
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳

4 نوع تامین مالی برای استارپ آپها  و غیر فعال شدن 5 هزار گوشی آیفون
وزیر ارتباطات اعلام کرد:

4 نوع تامین مالی برای استارپ آپها و غیر فعال شدن 5 هزار گوشی آیفون

وزیر ارتباطات با اعلام 4 نوع تامین مالی برای کسب و کارهای نوین و استارپ آپ ها با کمک صاحبان سرمایه 10 تا 50 میلیون تومانی، از غیرفعال شدن ۵ هزار گوشی آیفون پس از اجرای طرح رجیستری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدجواد آذری جهرمی در جریان مراسم امضای تفاهمنامه تامین مالی جمعی برای کسب و کارهای نوپا و استارات آپ ها در بازار سرمایه ، یکی از اولویت های مهم را توسعه اقتصاد دیجیتال دانست و گفت: از وظایف وزارت ارتباطات، رفع موانع فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و حمایت از کسب و کارهای نوین است.

وی با بیان اینکه بخشی از فعالیت کسب و کارهای جدید در پیام رسان ها نیست، افزود: تامین منابع مالی از شایع ترین مشکلات توسعه اقتصاد دیجیتال بوده که نیازمند نظام تامین مالی مناسب است. بنابراین طرح "تکاپو" توسط دو وزارتخانه تعاون و ارتباطات در 8 استان پیاده و بزودی در سایر استان ها نیز عملی خواهد شد. 

این وزیر ادامه داد: برای تامین مالی این طرح ها، همکاری مناسبی بین وزارتخانه های ارتباطات و اقتصاد و سازمان بورس انجام شد و در دولت یازدهم آیین نامه مربوط به صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر در بورس شکل گرفت.

آذری جهرمی با اشاره به تفاهم امروز با هدف تامین مالی کسب و کارهای نوپا با کمک صاحبان سرمایه 10 تا 50 میلیون تومانی، گفت: تامین مالی جمعی در 4 نوع و شامل اعانه (سرمایه گذاری نذری اشتغال با همراهی کمیته امداد امام خمینی)، اختصاص بخشی از محصول آینده در قبال سرمایه گذاری بخشی، شراکت (برخورداری از سهمی از شرکت استارتاپی در ازای سرمایه گذاری) و اعطای وام است که این نوع در تفاهم نامه گنجانده نشده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می شود برای این نوع کسب و کارها کمترین میزان چالش وجود داشته باشد، افزود: اغتشاشات اخیر منجر بخ افزیش سکه و ارز شد و بورس را متاثر کرد اما این تاثیرات منفی، گذرا است چرا که فعالان بازار، رفتارهای دراز مدت را مدنظر قرار می دهند.

به گفته وی، درحالی تا قبل از اجرای طرح رجیستری 5 درصد گوشی های آیفون از مجاری رسمی وارد می شد که با اجرای طرح جدید به 60 درصد رسیده است.

آذری جهرمی یکی از دلایل افزایش قیمت گوشی تلفن همراه را رشد نرخ ارز دانست و گفت: حذف نرخ ارز مبادله ای از واردات گوشی های موبایل در این زمینه تاثیرگذار بوده ولی از طریق وزارت صنعت بدنبال حذف محدودیت کانال های واردات تلفن همراه هستیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ