کد خبر: ۷۳۲۰۶
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳

مرحله اول آکادمی بورس با سرمایه 500 هزار تومانی/ آمار رقابت کنندگان

مرحله اول آکادمی بورس با سرمایه 500 هزار تومانی/ آمار رقابت کنندگان

رییس کمیته اجرایی آکادمی بورس جزئیات نحوه برگزاری، تعداد و پراکندگی سنی رقابت کنندگان در مرحله اول و با سرمایه 500 هزار تومانی را اعلام کرد و گفت: در مرحله دوم یک میلیون تومان اعتبار داده می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امین آذریان با بیان اینکه مرحله نخست مسابقه آزاد معامله گری از فردا آغاز می شود، گفت:دراین مرحله مشارکت کنندگان با سرمایه اولیه 500 هزارتومانی که خود تامین کرده اند با یکدیگر به رقابت می پردازند. این مرحله قوانین خاصی ندارد و قوانینی حاکم بر معاملات بر خط در این مرحله اجرا می ­شود.

وی در خصوص سرنوشت این 500 هزارتومان افزود: این مبلغ جزء آورده اولیه افراد است و با پایان مرحله نخست با سود احتمالی که نفرات کسب می­ کنند به حساب آنها واریز می ­شود.

به گفته وی، 82 درصد ازمشارکت کنندگان آقا و 18درصد خانم و 42 و 41 درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد و کارشناسی، 7درصد دارای مدرک دکتری و مابقی دارای مدرک دیپلم و فوق دیپلم هستند. جوانترین نفر 20 سال و مسن ترین 64 سال هستند. رده سنی 30تا 40 ساله 42درصد جمعیت، 20تا30 ساله 38 درصد جمعیت و افراد بالای 40 سال 20درصد را شامل می شوند که از این میان 18درصد بیکار و 82درصد شاغل هستند. سه استانی که بالاترین مشارکت در این مسابقه را داشته اند استان تهران با 31درصد، استان خراسان رضوی با 14درصد و استان اصفهان با 7درصد هستند.

آذریان ادامه داد: خوشبختانه شرکت کنندگان از اکثر استان ها در این رویداد ملی حضور دارند و 4 استان ایلام، سنندج، زنجان و کرمان هیچ شرکت کننده ای در این مسابقه نداشته اند که امیدواریم با فرهنگ سازی این رویداد به طور وسیع و در سراسر ایران برگزار شود.

وی درباره روند اجرایی مرحله نخست این آکادمی اعلام کرد: این مسابقه که با حمایت مالی تامین سرمایه تمدن،شرکت بورس اوراق بهادار تهران، کانون نهادهای سرمایه گذاری، شرکت صحرا و با اجرای گروه دانش شاخص بازارسرمایه برگزار می شود در مرحله نخست، کاملا به صورت مجازی و غیر حضوری پیش می ­رود.

آذریان ادامه داد: در این مرحله شرکت کنندگان با کد ویژه ای که برای این مسابقه طراحی شده، معامله خواهند کرد و نیازی به حضور این افراد نیست. پس از پایان بازه یک ماهه مسابقات، 50 نفری که بالاترین بازدهی را از تشکیل سبد سهام به دست اورند وارد مرحله دوم می­ شوند. پیش از برگزاری مرحله دوم، 50نفر برتر در جلسه معارفه حضور خواهند یافت. در این جلسه افراد با رقبا و مربیانی که هدایت علمی را به عهده خواهند داشت،آشنا می شوند.

وی درباره نحوه اجرای مرحله دوم گفت: در این مرحله افراد یک میلیون تومان اعتبار از تامین سرمایه تمدن دریافت کرده و با این اعتبار تا هفته پایانی اسفندماه رقابت خواهند کرد. با آغاز مرحله دوم اتفاقات نو و جدیدی  که در کنار مسابقه برای برگزیدگان طراحی شده را اعلام خواهیم کرد. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» محمد | ساعت ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
0
پاسخ
اینکه نوشته اید از کرمان هیچ شرکت کننده ای نبوده بنده ساکن کرمان هستم
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ