کد خبر: ۷۳۲۲۰
۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴

درخواست نماینده مجلس برای مهار روند صعودی انتشار اوراق مشارکت

درخواست نماینده مجلس برای مهار روند صعودی انتشار اوراق مشارکت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به لزوم کاهش میزان انتشار اوراق مشارکت گفت: باید تدابیری برای تسویه اصل و سود اوراق مشارکت واگذار شده در سال های قبل اندیشیده شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درخصوص روند انتشار اوراق مشارکت به خانه ملت گفت:یکی از ملاحظات مهم که در تدوین لوایح بودجه های سنواتی باید مدنظر باشد موضوع کنترل روند افزایشی اوراق مشارکت است.

وی ادامه داد: اینکه بخش قابل توجهی از منابع مالی مورد نیاز برای امور هزینه ای از طریق انتشار اوراق مشارکت تامین شود، روش صحیحی نیست.برای مهار روند انتشار اوراق مشارکت باید هزینه ها به نحوی مدیریت شود که از انجام هزینه های غیرضروری جلوگیری شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم حاکم شدن نظام صرفه جویی افزود:میزان انتشار اوراق باید محدود شود و آن میزان منابعی نیز که لحاظ می شود باید برای اجرای پروژه ها باشد.سوابق بیانگر این است از منابع حاصل از انتشار اوراق مشارکت برای اموری غیر از اجرای پروژه ها نیز استفاده می شود که این موضوع، روش صحیحی نیست.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه باید میزان انتشار اوراق مشارکت به حداقل ممکن برسد،تصریح کرد: انجام پروژه ها باید از سوی دولت به بخش خصوصی واگذار شود این در حالی است که بطور مثال در حوزه انتخابیه رشت، پروژه هایی وجود دارد که شرایط واگذاری را داشته اما این کار انجام نشده است.یکی از موضوعات مهم که باید تدابیری برای آن اتخاذ شود این است که باید تدابیری برای تسویه اصل و سود اوراق مشارکت واگذار شده در سال های قبل اندیشیده شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ