کد خبر: ۷۳۲۳۳
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴

محدودکردن محل برگزاری تجمع به یک مکان خاص پسندیده نیست
سخنگوی وزارت کشور:

محدودکردن محل برگزاری تجمع به یک مکان خاص پسندیده نیست

سخنگوی وزارت کشور از تهیه گزارش جامع اعتراضات اخیر همراه با تحلیل‌ها توسط این وزارتخانه و ارسال ان به رییس جمهوری خبر داد و گفت: محدودکردن محل برگزاری تجمع به یک مکان خاص پسندیده نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا،سلمان سامانی روز گذشته در نشستی خبری گفت: در جلسه هیئت وزیران مصوب شد گزارش جامعی از اعتراضات اخیر همراه با تحلیل‌ها که دربرگیرنده مسائل بین‌المللی، داخلی، اقتصادی و جامعه‌شناختی است تهیه شود. وزارت کشور در فرصت یک هفته‌ای که هیئت وزیران در نظر گرفته این گزارش را آماده کرده و برای رئیس‌جمهور ارسال می‌کند.

وی درباره مصوبه شورای شهر تهران درخصوص نحوه برگزاری تجمعات گفت: رویکرد وزارت کشور صیانت از حقوق مردم است. از آغاز‌به‌کار دولت تدبیر و امید تا به امروز حدود ٤٣ هزار تجمع برگزار شده که تعدادی از آنها با مجوز و تعدادی هم بدون مجوز بوده است.

سامانی درباره رویکرد وزارت کشور برای تعیین مکان خاص برگزاری تجمع تأکید کرد: محدودکردن محل برگزاری تجمع به یک مکان خاص پسندیده نیست. این ٤٣ هزار تجمع در محل‌های خاصی برگزار شده و مجوز آن هم پس از بررسی صادر و از برگزاری آن هم صیانت شده است. ما از نفس برگزاری تجمع استقبال می‌کنیم، اما مجوز برگزاری تجمع باید از سوی مراجع قانونی صادر شود. قانون شوراها نیز وجوهی دارد که در حوزه صلاحیت سایر دستگاه‌هاست. مصوبه شورای شهر تهران به فرمانداری ارسال شده تا بررسی‌های لازم در آنجا انجام شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ