کد خبر: ۷۳۲۴۲
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴

واکنش همراه با کنایه آستان قدس به مطهری درباره عدم پرداخت مالیات

واکنش همراه با کنایه آستان قدس به مطهری درباره عدم پرداخت مالیات

آستان قدس رضوی به اظهارات نایب رییس مجلس در خصوص عدم پرداخت مالیات توسط این نهاد واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،آستان قدس رضوی به اظهارات علی مطهری در خصوص عدم پرداخت مالیات توسط این نهاد واکنش نشان داد و در رد ادعای وی اعلام کرد: در بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی همانند همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی، مالیات تکلیفی و مالیات بر ارزش افزوده حسب دستور مقام معظم رهبری مطابق قواعد قانونی پرداخت می‌شود.

ابراهیم رئیسی تولیت آستان، بیشترین تأکید را بر ضرورت شفافیت مالی در همه بخش‌های آستان داشته‌ و اسناد این پرداخت‌های مالیاتی کاملا شفاف و در دسترس است.درخصوص نذورات و موقوفات آستان قدس (مانند دیگر بقاع متبرکه)، مطابق نص صریح قانون، موقوفات، نذورات و هدایای نقدی و غیرنقدی اهدایی به همه عتبات مقدسه، مساجد، تکایا و... مشمول معافیت مالیاتی هستند.

بر‌ همین ‌اساس، احتمالا جناب مطهری خوب می‌داند که چرا بابت مؤسسات فرهنگی و انتشاراتی که مدیریت آنها را برعهده دارند، مالیاتی پرداخت نمی‌کنند!درخصوص شرکت‌ها و مؤسسات وابسته به آستان قدس، از آنجا که قاطبه آنها ریشه وقفی دارند، طبق نظر امام معاف از مالیات هستند.

در اواسط دهه ٦٠ حضرت امام شفاهاً به نخست‌وزیر وقت دستور داده بودند که نباید از آستان قدس مالیات گرفته شود.در ٢٠ فروردین سال ٦٨ نیز وی در پاسخ به نامه تولیت فقید مرحوم واعظ طبسی معافیت مالیات آستان قدس را به نخست وزیر ابلاغ کردند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ