کد خبر: ۷۳۲۶۱
۱۵:۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴

خبرهای خوش از صنعت پتروشیمی و دستور حمایتی روحانی
ﺩﺑﯿﺮﮐﻞ ﺍﻧﺠﻤﻦ ﭘﺘﺮﻭﺷﯿﻤﯽ اعلام کرد:

خبرهای خوش از صنعت پتروشیمی و دستور حمایتی روحانی

ﺩﺑﯿﺮﮐﻞ ﺍﻧﺠﻤﻦ ﭘﺘﺮﻭﺷﯿﻤﯽ با اعلام کاهش ۲ درصدی نرخ سود وام صندوق توسعه و صدور حکم دیوان عدالت اداری درباره قیمت گذاری اوره و دستور حمایتی روحانی، خبرهای خوشی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد مهدوی در حاشیه مجمع انجمن کافرمایان صنعت پتروشیمی ، خبرهای خوشی داد و به خبرنگاران گفت: طبق رای دیوان عدالت اداری ، قانون باید درباره قیمت گذاری اوره رعایت شود.بنابراین دولت اجازه قیمت گذاری محصولات پتروشیمی را ندارد و در صورت تمایل به تخصیص یارانه، باید اقدام به پرداخت مبلغ به دستگاه مربوطه کند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر دولت، اوره را با نرخ یارانه ای از شرکت های پتروشیمی دریافت و به کشاورزان می دهد، افزود:بنابر تاکید دیوان عدالت اداری ، دولت باید اوره را طبق قیمت بورس کالا خریداری کند.

این مقام مسئول در مورد وضعیت دریافت ارز از چین هم توضیح داد: پول صادرات پتروشیمی به چین توسط صرافی های مستقر در دوبی وارد می شود اما با توجه به لزوم کاهش هزینه ها ، کاهش ریسک و استفاده از مزایای گشایش اعتبار، این جریان توسط بانک های چینی و ایرانی انجام شود.

مهدوی با بیان اینکه رئیس جمهور به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی دستور پیگیری این موضوع را داده ، درباره نتیجه جلسه کارگروه پتروشیمی با رئیس جمهور هم گفت: مقرر شد نرخ سود وام ارزی صندوق توسعه ملی از 8 به 6 درصد برای شرکت های پتروشیمی کاهش یاید. همچنین رئیس جمهور تاکید کرد وزارت نفت تلاش لازم برای تامین کافی خوراک واحدهای پتروشیمی را انجام دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» علی | ساعت ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
0
پاسخ
سهامی مثل فراور طی دو سال از قیمت 270 تا 1600 تومان رشد میکنه ولی مدیران بمپنا کاری میکنن که قیمت سهم از زمان عرضه اولیه بعد از 5 سال هیچ رشدی نکنه درحالکه تو این مدت با تورم بالایی که داریم حتی قیمت آدامس هم چند برابر شده. فرق مدیران اینجا مشخص میشه. عملکرد مدیران و امور سهام مپنا و بمپنا در حافظه سهامداران و فعالان بازار ثبت خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ