کد خبر: ۷۳۲۷۹
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵

۲ علت عدم جایگزینی پیام رسان های داخلی با تلگرام + آمار نصب اپلیکیشن ها
وزیر ارتباطات خبر داد:

۲ علت عدم جایگزینی پیام رسان های داخلی با تلگرام + آمار نصب اپلیکیشن ها

وزیر ارتباطات ضمن اعلام ۲ علت عدم جایگزینی پیام رسان های داخلی با تلگرام،از امار نصب و استفاده اپلیکیشن های ایرانی در این مدت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدجواد آذری جهرمی درخصوص عدم جایگزینی اپلیکیشن های داخلی به جای تلگرام به خانه ملت گفت: با وجود تلاش زیاد رسانه های ملی و گروه های فنی که نیازمند حمایت نیز هستند اما حجم مطالبات و نیازمندی های مردم ،استفاده از سرویس ها و ذائقه آنها مقداری قدرت انتخاب را سخت کرده و سرویس هایی در سطح سرویسی که تاکنون استفاده می کردند را طالب هستند.

وی افزود: بحث دومی که وجود دارد متاسفانه به عدم اطمینان و اعتماد کامل مردم به اپلیکیشن های داخلی با توجه به تبلیغات مسمومی که شده برمی گردد و با این ذهنیت فکر می کنند اگر در این زیرساخت ها حضور پیدا کنند تعدی به حریم خصوصی شده و مشکلاتی برای انها به وجود می آید.طبیعتا این نگاه ها کاملا درست نیست البته اشکالاتی وجود دارد که امید است برطرف شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در رابطه با مدیریت فضاهای امنیتی برنامه ریزی شده و تکالیفی هم به ما ابلاغ شده که همکاری می کنیم،برای جلوگیری از اغتشاشات و استقرار امنیت مهمترین عامل موفقیت و ثبات حمایت مردم است یعنی به واسطه اینکه جلوی ضد انقلاب را بگیریم نباید عموم مردم را ناراضی کنیم البته باید با تلاش بیشتر مشکلات امروز فضای مجازی را برطرف کرد.درحال حاضر بروز مشکلات بیشتر و جدی تر دیده شده که همه قوا  و حاکمیت برای حل آن باید پای کار بیایند.

آذری جهرمی از آمار نزدیک به 3 میلیون نفری نصب و استفاده اپلیکیشن های ایرانی در این مدت خبر داد و گفت: از کم و کیف سرویس ها گزارشات متعددی داده شده که برخی راضی و برخی ناراضی بودند، این نشان می داد ما در این حوزه جای کار زیادی داریم.

وی با اشاره به اینکه در مدت مذکور آمار کاهش 40 درصدی تراکنش های بانکی و کاهش 18 درصدی درآمد پست به عنوان شاخص عنوان می شود،اظهار داشت: مرکز ملی فضای مجازی امار ایجاد 35 بنگاه شغلی و صنف کسب و کارهای نوپا ایجاد 15 هزار بنگاه را روی پیام رسان می داد،  وزارت ارشاد نیز از اشتغال 9 هزار کسب و کار  از 19 هزار کانالی که در این وزارتخانه ثبت شده ،خبر داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ