کد خبر: ۷۳۲۸۱
۱۱:۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵

روایت باهنر از خشن ترین حملات به هاشمی و خالی کردن نارنجک تا پودر شدن

روایت باهنر از خشن ترین حملات به هاشمی و خالی کردن نارنجک تا پودر شدن

عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان عملکرد مثبت هاشمی رفسنجانی گفت: سخت‌ترین و خشن‌ترین حملات را به وی، اصلاح‌طلبان هنجارشکن انجام دادند و آن‌چنان نارنجک روی سرش خالی کردند تا هاشمی را پودر کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا باهنر درباره مرحوم هاشمی‌ ‌رفسنجانی به فارس گفت: ‌این مسئله که مثلا‌ هاشمی بعد از انقلاب سوءاستفاده مالی کرده باشد، از اساس موردقبول نیست.وی یک دید توسعه‌ای،خطبه‌های بسیار دقیق، متفکرانه و بامطالعه‌ای داشت.حدود ٢٠ سال در روز قدس خطیب تهران بود و اکثریت این خطبه‌ها را که گوش می‌کردم، هرروز یک تحلیل، حرف، امید و شارژ جدیدی به جامعه می‌داد و اصلا تکراری وجود نداشت. واقعا نمی‌شد از وی دو یا سه منبر تکراری پیدا کرد که علت مقید دانستن ایشان بود.

وی افزود: وقتی عملیات ناموفقی در جبهه داشتیم،‌ کل تریبون‌های دنیا و مردم منتظر خطبه‌های نمازجمعه هاشمی بودند تا تحلیل‌های ایشان را درباره جنگ بدانند. حتی زمانی که عملیات ناموفقی داشتیم، در خطبه‌ها چنان انرژی مثبتی به جامعه می‌داد که هر نمازجمعه‌ای که ایشان می‌خواند، سخنان وی محور تحلیل‌های رسانه‌های بیگانه می شد.

این سیاستمدار اصولگرا با اشاره به اینکه هاشمی نکات مثبت بسیار زیادی داشت اما بعضی جاها اشتباهات استراتژیک هم مرتکب شد،ادامه داد: در داستان 2 خرداد سال ٧٦،وی در آخرین خطبه‌های نماز جمعه قبل از انتخابات گفت،باید جلوی تخلف گرفته شود و بعضی‌ها احساس‌هایی از این خطبه کردند چون آن موقع هم شایعه شده بود "بنویسید خاتمی، بخوانید ناطق نوری". ایشان مسیر را به سمت خاتمی کج کرد. در ضمن ناطق بارها‌و‌بارها در تبلیغات انتخاباتی‌ گفته بود ادامه دولت هاشمی خواهد بود و به‌همین‌دلیل هم شکست خورد.

باهنر  اظهار داشت: هاشمی فکر کرد ناطق برای خود یک یل است، ارتباطات خوبی دارد و آدم قدبلندی در انقلاب است. درست است که به حرف‌های من گوش می‌دهد، ولی برای خود کسی است. این‌طور نیست که مطیع سیاست‌های من باشد. تحلیل من از سیاست‌های هاشمی در آن برهه این است که ایشان احساس کرد اگر خاتمی رئیس‌جمهور شود، می‌شود وی را مدیریت کرد ولی ناطق را نمی‌ توان مدیریت کرد بنابراین دیر یا زود قبل از انتخابات به رئیس‌جمهورشدن خاتمی رضایت داد.

وی با بیان اینکه اگر هاشمی هم رضایت نمی‌داد، خاتمی رئیس‌جمهور می‌شد،گفت: اصلا نمی‌خواهم بگویم که هاشمی در شکست ناطق نوری تأثیر داشت. این خیلی ساده‌لوحانه است بگوییم اگر هاشمی از ناطق نوری حمایت می‌کرد،‌ ایشان پیروز می‌شدند. تقریبا همه از ناطق حمایت کرده بودند و اگر هاشمی هم حمایت می‌کرد،وی رئیس‌جمهور نمی‌شد و 7 میلیون رأی هم نهایتا به 7.5 میلیون می‌رسید.‌بدترین، سخت‌ترین و خشن‌ترین حملات را به هاشمی، اصلاح‌طلبان هنجارشکن انجام دادند. استفاده از القابی چون عالی‌جناب سرخپوش و ارتباط‌دادن ایشان با قتل‌های زنجیره‌ای از نامهربانی‌هایی بود که بر هاشمی روا داشتند. اصلاح‌طلبان آن‌چنان نارنجک روی سرش خالی کردند تا هاشمی را پودر کردند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ