کد خبر: ۷۳۲۸۹
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵

کارخانه قند ورامین دوباره راه‌اندازی شد/کمک گمرک درقبال یک تضمین
پس از سه سال تعطیلی:

کارخانه قند ورامین دوباره راه‌اندازی شد/کمک گمرک درقبال یک تضمین

معاون سازمان صنعت استان تهران از وارد مدار شدن کارخانه قند ورامین پس از ۳ سال توقف فعالیت خبر داد و گفت: با هماهنگی گمرک مجوز واردات ۴۰ هزار تن شکر خام برای این شرکت گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از گمرک، افشار فتح اللهی با اشاره به اینکه طراحی اولیه کارخانه قند ورامین بر پایه تصفیه شکر خام وارداتی بوده، گفت: در سالهای اخیر به دلیل اعمال سیاست های حمایتی دولت از بخش کشاورزی داخلی، این واحد تولیدی مانند کارخانجات مشابه با محدودیت واردات مواد اولیه مواجه و در نهایت با تعطیلی موقت مواجه شد.

وی افزود:‌ علت اصلی بازگشت کارخانه قند ورامین هماهنگی و همراهی مجموعه های مختلف به ویژه گمرک است که توانستیم در گام نخست، مجوز واردات 40 هزار تن شکر خام را برای این شرکت بگیریم و این روند با همین تناسب ادامه یابد و در قبال آن کارخانه نیز تضمین هایی به گمرک داد که عین محصول فرآوری شده را بدون عرضه در داخل، صادر کند.

این مقام مسئول درباره بازار صادراتی این محصول نیز گفت: از آنجا که شکر تولیدی کیفیت مناسبی دارد، از بازارهای خوبی در منطقه برخوردار است، بنابراین به راحتی می توان از ظرفیت واحدهای این چنینی صنعتی ایجاد شده برای صدور محصول و ارزآوری استفاده کرد.مقاصد محصولات این کارخانه کشورهای منطقه و همسایه است.

فتح اللهی از مزایای راه اندازی مجدد این کارخانه بازگشت و مشغول به کار شدن 176 نفر از پرسنل آن در مرحله نخست را عنوان و ابراز امیدواری کرد ظرف هفته های آینده با وارد مدار شدن همه خطوط تولید بقیه نیروهای جدا شده کارخانه و تا 300 نفر به طور مستقیم مشغول به کار شوند.

بنابراین گزارش،ظرفیت واقعی کارخانه قند ورامین 450 تن در روز است که در گام نخست 300 تن محصول در روز تولید می شود.تصفیه خانه قند ورامین که در سال 18 فعالیت را آغاز کرده از مهمترین کارخانه های تولیدی استان تهران است که به دلیل تامین نشدن مواد اولیه تعطیل شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ