کد خبر: ۷۳۳۲۲
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶

۴ دلیل افزایش جذابیت بازار سرمایه از دیدگاه کارگزار بازار سرمایه

۴ دلیل افزایش جذابیت بازار سرمایه از دیدگاه کارگزار بازار سرمایه

یک کارگزار با سابقه افزایش جذابیت بازار سرمایه را ناشی از ۴ دلیل دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،فردین آقابزرگی با اشاره به اینکه بازدهی سه ماهه بازار سرمایه برای سرمایه گذاران جذاب بوده به سنا گفت: در شرایط فعلی به چند دلیل سرمایه گذاری در بورس از سوی سرمایه گذاران جذاب ارزیابی می شود و همانگونه که طی 3 ماه گذشته شاهد بوده ایم بطور متوسط بازدهی بورس نسبت به سایر بازارها  بیشتر بوده است .

وی در بررسی دلایل افزایش جذابیت بازار سرمایه به افزایش نرخ ارز دربازار آزاد اشاره کرد و گفت: اخیرا رئیس کل بانک مرکزی اشاره ای به عدم کاهش ارزش پول ملی نسبت به برخی کشورها داشته و گفته کاهش ارزش پول ملی ما 32 درصد از سال 92 بوده درحالی که پول ملی ترکیه و روسیه حدود  75 تا 90 درصد کاهش داشته است . این موضوع علی رغم ظاهر که قدرت پول ملی ما را نشان می دهد مبین ظرفیت رشد ارزها است.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است می توان انتظار داشت رشد ارزها به ترتیبی که طی ماه های پیش وجود داشته همچنان ادامه داشته باشد و این مساله بر سودآوری اغلب صنایع ما نقش اساسی دارد. همانگونه که در سال 91 با جهش نرخ ارزها ، بورس نیز جهشی قابل توجه را تجربه کرد.

آقابزرگی کاهش نرخ سود بانکی را مولفه اثر گذار دیگر بر بازار سرمایه دانست و ادامه داد: کاهش نرخ سود بانکی برابر است با افزایش انگیزه سرمایه گذاری چرا که نشان می دهد بازده بدون ریسک کاهش یافته و در نتیجه انتظار سوداوری یا همان P/E از مقبولیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه کاهش نرخ سود سپرده های بانکی باعث می شود ظرفیت ورود نقدینگی به بازارسرمایه بیش از بازار پول شود،گفت: روند گزارش های دوره ای 3 ، 6  و 9 ماهه شرکتها همچنان با شیب ملایم افزایشی نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل است که رشد سوداوری صنایع بازار را نشان می دهدو این رسد سودآوری نیز متاثر از رشد نرخ ارز و کاهش نرخ سود بانکی است که باعث بهبود عملکرد صنایع شده است.

کارگزار بازار سرمایه به رشد ملایم و متداوم قیمت کامودیتی ها و قیمت نفت در بازارهای جهانی اشاره کرد و افزود: شیب ملایم و مستمررشد قیمت کامودیتی ها و قیمت جهانی نفت موجب اصلاح پیش بینی سود اغلب شرکتها و صنایع در بورس شده است.

آقابزرگی با تاکید بر اینکه صنایع برتر در بورس را می توان در بخش هایی جستجو کرد که اولا ارزآوری داشته و ثانیا با قیمت گذاری محصولات و نظارت کمتری نسبت به سایر صنایع از سوی دولت مواجه هستند، گفت: این گروه از شرکت ها در حال حاضر بیش از 30 درصد ارزش بازار را شامل می شوند .روند مثبت تحلیل های تکنیکال باعث شده تا اقبال بازار نسبت به این گروه ها بیشتر شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ