کد خبر: ۷۳۳۳۹
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶

دو محصول پرطرفدار رنو از سال ۹۸ متوقف می‌شود/ ارتقا ۵ پله ای در ایران
مدیرعامل رنوپارس:

دو محصول پرطرفدار رنو از سال ۹۸ متوقف می‌شود/ ارتقا ۵ پله ای در ایران

مدیرعامل رنوپارس با اشاره به اجباری شدن ۸۵ استاندارد خودرویی تا دو سال آینده،از توقف تولید تندر ۹۰ و ساندرو از دی سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، رامتین اسماعیلی در نشستی خبری اظهار داشت: برای پاس کردن استانداردهای جدید باید پلت‌فرم خودرو عوض شود ضمن اینکه ems، موتور، گیربکس و سیستم برقی نیز باید تغییر کند. بنابراین توجیهی ندارد اصلاحات جدید را بر روی خودرویی همچون تندر ۹۰ اعمال کنیم.

وی در پاسخ به اینکه بنابراین تا دو سال آینده تولید تندر ۹۰ و ساندرو باید متوقف شود؟ گفت: طبیعتا خودروهای فعلی تولیدی به ۸۵ استاندارد جدید نمی‌رسند و باید تولید انها مانند خودروهای دیگر متوقف شود. البته هر خودروی جدیدی که به ایران بیاوریم استانداردهای جدید را پاس خواهند کرد.با توقف تولید محصولات فعلی رنوپارس در ایران (تندر ۹۰ و ساندرو) شرکا و هیات مدیره این شرکت باید تصمیم بگیرند آینده این شرکت در ایران چه خواهد شد. آیا فعالیت آن متوقف  می‌شود یا اینکه در زمینه تولید محصولات جدید با استانداردهای جدید متمرکز خواهد شد.

این مقام مسئول درباره زمان تولید خودروی کوئید در ایران گفت: فعلا تصمیم نهایی گرفته نشده که این خودرو با شراکت کدام شرکت در ایران تولید شود اما قطعی است که این خودرو تولید خواهد شد. البته شرط موفقیت کوئید در ایران این است که داخلی‌سازی آن در حد بالایی صورت گرفته و تیراژ بالایی داشته باشد.

اسماعیلی درخصوص احتمال وضع تحریم‌های جدید و تاثیر آن بر فعالیت این شرکت در ایران گفت: در زمان تحریم‌های سابق نیز رنو از ایران نرفت. کار خلاف که نمی‌کنیم خودرو تولید می‌کنیم. در تحریم‌های قبلی نیز نمایندگان را فرستادیم و پرسیدیم اگر بخشی از فعالیت ما برخلاف تحریم است بگویید که البته چیزی پیدا نکردند. بنابراین تحریم‌های احتمالی تاثیر چندانی بر فعالیت خودروسازی در ایران نخواهد داشت و دلیلی ندارد از ایران برویم.

وی درباره سرنوشت واگذاری سایت بن‌رو به شرکت رنو اظهار داشت: در این رابطه اطلاع دقیق و جدیدی ندارم اما از این اتفاق استقبال می‌کنیم. رنو به دنبال افزایش ظرفیت ۱۵۰ هزار دستگاهی تا سال ۲۰۲۰ در ایران است که البته هنوز محل سایت جدید نهایی نشده است.اگر از سوی نهادها و سازمان‌های مسئول زیرساخت‌های عرضه خودروهای برقی در ایران فراهم شود خودروی برقی نیز در ایران تولید خواهیم کرد. قبل از تحریم‌ها با همکاری شرکای ایرانی ۵۵۰۰ دستگاه صادرات داشتیم که مجددا به دنبال از سرگیری صادرات خودرو و مواد اولیه از ایران هستیم.

مدیرعامل رنوپارس افزود: در دور جدید فعالیت‌ها به دنبال ایجاد شبکه مستقل خدمات پس از فروش در ایران هستیم زیرا مشکلاتی در خدمات پس از فروش خودروها در ایران وجود دارد به عنوان مثال در یک نمونه اکسل تقلبی رنو را بر روی خود بسته بودند و خودرو چپ کرده بود. در این رابطه به وزارت صنعت، شکایت کردیم و کارخانه مربوطه بسته شد. به طور کلی شرکای ایرانی اگر با ما قرارداد دارند نباید قطعه دیگری را روی خودرو ببندند.ما عرضه خودروی ساندرو با طراحی جدید را مدنظر داشتیم اما شریک ایرانی آن‌را نپذیرفت.

اسماعیلی گفت: در سال ۲۰۱۷ ایران سومین بازار بزرگ محصولات رنو در جهان بود. در این سال تولید محصولات رنو در ایران با رشد ۴۸ درصدی به ۱۶۰ هزار دستگاه رسید. تندر ۹۰ تاکنون ۶۰ درصد داخلی‌سازی شده و داخلی‌سازی مابقی ۴۰ درصد است که طبق برنامه باید به ۶۰ و ۸۰ درصد برسد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ