کد خبر: ۷۳۳۴۸
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶

تشکیل دبیرخانه امور معادن دولت و مجلس/بورس کالا در حوزه معدن راهگشاست
نماینده مجلس مطرح کرد:

تشکیل دبیرخانه امور معادن دولت و مجلس/بورس کالا در حوزه معدن راهگشاست

رئیس فراکسیون معدن مجلس با بیان استفاده از ظرفیت های بورس کالا در حوزه معدن و کمبود ذخایر فعلی مورد نیاز این صنعت گفت: دبیرخانه مشترک امور معادن مجلس و دولت به منظور حل مشکلات این حوزه تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،داریوش اسماعیلی با بیان اینکه وظیفه اصلی نمایندگان مجلس نظارت بر اجرای قانون است، گفت: در حال حاضر مشکلی که با آن رو به رو هستیم اجرا نشدن برخی مصوبات مجلس است  که از آن جمله می توان به مصوبات در بخش معدن اشاره کرد.

وی با اشاره به نگاه ویژه مجلس به ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولیدرقابت پذیر افزود: در افق ۱۴۰۴تولید سالانه ۵۵ میلیون تن فولاد و شمش هدف‌گذاری شده و به سمت آن حرکت می‌کنیم، تنها نگرانی تامین مناسب مواد اولیه در دراز مدت است.در حال حاضر ذخایر فعلی تنها کمتر از۱۰ سال مواد اولیه مورد نیاز این صنعت را پاسخگو است. 

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه با صادرات مواد خام معدنی مخالف هستیم، اظهارداشت : اگر امروز سرمایه‌گذارانی با توجه به مزیت وجود داشتن سنگ آهن در داخل در حال ساخت کارخانه‌های فرآوری سنگ‌آهن هستند، باید به فکر فردا باشند وحل مشکل را نباید به ۱۰ سال آینده موکول کرد.در قانون راهکارهایی پیش‌بینی شده که موضوع صادرات به شکل شفاف قابل تصمیم‌گیری باشد و با توجه به ساز و کارهای شفاف بورس، یکی از روش های مناسب فروش مواد معدنی و به ویژه سنگ آهن بورس کالاست که این اقدام منجر به شفافیت بازار محصولات معدنی می شود.

اسماعیلی گفت: مجلس با صادرات مواد خامی که صنایع در داخل به آن نیاز دارند کاملا مخالف است و از این رو برای رفع مشکلات و موانع موجود در بخش معدن، فراکسیونی با عنوان فراکسیون معدن و صنایع معدنی تشکیل شده که با حضور۱۱۴ نماینده تلاش دارد کمک‌های لازم را به دولت ارائه کند.

به گفته وی، در هیات رییسه فراکسیون معدن و صنایع معدنی که با حضور رئیس مجلس، وزیر صنعت، اعضای فراکسیون معدن مجلس و معاونان معدنی وزارت صنعت برگزار شد، بنا به پیشنهاد شخص وزیر صنعت، دبیرخانه ای به منظور تعامل بیشتر دولت و مجلس در امور معادن تشکیل شد.خوشبختانه شریعتمداری به خوبی این حوزه را می‌شناسد و اهمیت آن را می‌داند و دبیرخانه مذکور با ریاست وی به حل مشکلات تخصصی حوزه معدن خواهد پرداخت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ