کد خبر: ۷۳۳۵۱
۰:۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷

سومین عرضه بلوکی لیدر پالایشگاه ها توسط زیرمجموعه گروه مالی ملت
اول بهمن انجام می شود:

سومین عرضه بلوکی لیدر پالایشگاه ها توسط زیرمجموعه گروه مالی ملت

سومین عرضه بلوکی پالایشگاه بندرعباس از زمان ورود به بورس ، توسط یکی از زیرمجموعه های گروه مالی ملت در اول بهمن انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پالایشگاه بندرعباس که از 4 تیر 91 با کشف قیمت 114 تومانی هر سهم وارد بورس شده ، اول بهمن شاهد سومین عرضه بلوکی خواهد شد.

پیش از این سازمان خصوصی سازی در آذر 94 به وکالت از شرکت ملی پالایش و پخش اقدام به عرضه بلوک 17 درصدی "شبندر" کرد که این بلوک توسط نفت و گاز پارسیان خریداری شد. سپس سازمان تامین اجتماعی اقدام به واگذاری 27.9 درصد سهام در اردیبهشت سال جاری کرد که از سوی بانک رفاه خریداری شد.

حال در سومین عرضه، سرمایه گذاری توسعه معین ملت که از زیرمجموعه های گروه مالی ملت است، در نظر دارد 3.8 درصد سهام این پالایشگاه 1.38 هزار میلیارد تومانی را روانه میز فروش کند.

این بلوک شامل 525 میلیون سهم است که به قیمت پایه هر سهم 760 تومان به نقد توسط کارگزاری بانک ملت در بازار اول معاملاتن بورس عرضه خواهد شد.

در ترکیب سهامداری "شبندر" 13.8 هزار میلیارد تومانی به جز سازمان تامین اجتماعی، گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه گذاری توسعه معین ملت با 17 و 5.28 درصد و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت با 40 درصد حضور دارند.

انتهای پیام 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ