کد خبر: ۷۳۳۶۳
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷

توضیحات رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در مورد بیت کوین

توضیحات رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در مورد بیت کوین

رییس پژوهشکده پولی و بانکی با اعلام پژوهش درباره پول‌های رمزنگار گفت: پول‌های مجازی به دو دسته تقسیم می شوند که سرمایه گذاری بر روی انها در دستور کار نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنیای اقتصاد،علی دیواندری در نشستی خبری، محورهای بخش کسب و کار هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت را معرفی کرد که این محور‌ها شامل بازیگران جدید (فین‌تک و...) ساختار درآمدی جدید بانک‌ها (مدل‌های کسب و کار جدید)، بانکداری باز، بانکداری دیجیتال، بانکداری بدون‌شعبه، بانکداری اجتماعی و بانکداری شناختی، یکپارچه‌سازی کسب و کارهای مختلف مالی، تاثیر فناوری بر کارآیی بانک‌ها و بررسی ابعاد اقتصادی تحولات جدید در بانکداری الکترونیک است.

وی درباره اینکه آیا پژوهشکده پولی و بانکی درباره بیت‌کوین پژوهشی در دست دارد یا نه، گفت: رئیس‌کل و معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اظهارنظرهایی درباره بیت‌کوین و ارزهای رمزنگار داشته‌، ما نیز در پژوهشکده درباره پول‌های رمزنگار به سفارش بانک مرکزی در حال کار هستیم.

این مقام بانکی پول‌های مجازی را به دو دسته تقسیم کرد و افزود:دسته‌ای از این پول‌ها در بازار وجود دارد و به‌عنوان دارایی و موضوعی برای سرمایه‌گذاری مطرح است که موضوع بحث ما نیست، موضوع دیگر اقدام بانک‌های مرکزی دنیا برای انتشار پول‌های ملی به‌طور رمزنگار است، مانند کاری که بانک مرکزی روسیه تصمیم گرفته آن را انجام دهد.ما نیز در پژوهشکده پولی و بانکی طرح مطالعاتی انتشار پول ملی به‌طور رمزنگار را آغاز کرده‌ایم.

دیواندری در پاسخ به سوالی درباره اینکه پژوهشکده برنامه‌ای برای حمایت از استارت‌آپ‌ها دارد یا خیر، گفت: یکی از حامیان همایش شرکت ملی خدمات انفورماتیک است و شرکت‌های وابسته به بانک مرکزی و بخش خصوصی به‌طور عملی حمایت را از استارت‌آپ‌ها آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ