کد خبر: ۷۳۳۶۸
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷

افزایش ۱۰.۹ درصدی نقدینگی در نیمه اول سال و پول اشخاص
بانک مرکزی:

افزایش ۱۰.۹ درصدی نقدینگی در نیمه اول سال و پول اشخاص

بانک مرکزی نقدینگی در شهریور سال جاری را بیش از هزار و ۳۸۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که نسبت به اسفند سال گذشته ۱۰.۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بانک مرکزی با انتشار گزیده آمارهای اقتصادی در شهریور سال جاری، حجم نقدینگی را بیش از هزار و 389 هزار میلیارد تومان اعلام کرد که نسبت به اسفند سال گذشته، 10.9 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23.8 درصد افزایش نشان می‌دهد.

حجم پول در این دوره به 1682.4 هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به شهریور سال گذشته 13.7 و نسبت به اسفند سال گذشته 3.2 درصد رشد یافته است. میزان شبه پول در گزیده های آماری منتشر شده در شهریور سال جاری به 12217.1 هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به اسفند گذشته 12 درصد رشد داشته است.

همچنین در گزارش جدید بانک مرکزی از گزیده آمارهای اقتصادی منتهی به آبان سال جاری آمده است: حجم اسکناس و مسکوک دست اشخاص در آبان سال جاری 350.6 هزار میلیارد ریال بوده که تغییرات 8 ماهه آن بیانگر کاهش 42.7 هزار میلیارد ریالی است.

حجم اسکناس و مسکوک دست اشخاص در ابان سال 96 نسبت به اسفند سال گذشته 10.9 درصد کاهش یافته است. ولی در آبان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5.1 درصد رشد داشته است.

در بخش پول نیز اعلام شده، حجم پول در جامعه به 1705.9 هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به اسفند سال قبل 4.6 درصد رشد و نسبت به آبان سال قبل 13.9 درصد رشد داشته است.ضمن آنکه در 8 ماهه سال جاری 75.6 هزار میلیارد ریال به حجم پول در جامعه اضافه شده است.

شبه پول نیز در این مدت به 12538.8 هزار میلیارد ریال با رشد 15 درصدی نسبت به اسفند سال قبل 23.9 درصدی به آبان همان سال رسیده است. در 8 ماهه نیز 1635.2 هزار میلیارد ریال به شبه پول اضافه شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ