کد خبر: ۷۳۳۷۰
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷

مخالفت بی اثر شورای رقابت با افزایش تعرفه واردات خودرو + دلایل

مخالفت بی اثر شورای رقابت با افزایش تعرفه واردات خودرو + دلایل

رییس شورای رقابت با اعلام مخالفت خنثی و بی اثر با افزایش تعرفه خودروهای وارداتی،گفت: وزارت صنعت در تعیین تعرفه ها مشورتی با شورای رقابت نداشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا شیوا با اشاره به برنامه دولت و وزارت صنعت برای افزایش تعرفه واردات خودرو گفت: هر چند شورای رقابت در این مورد ورود نمی کند، اما به نظر این شورا افزایش تعرفه ها منجر به کاهش رقابت می شود که در سال های گذشته هم مشاهده شد. بنابراین افزایش این متغیر شاید درآمدی را نصیب دولت کند اما به نفع اقتصاد نیست.

وی ادامه داد: با افزایش تعرفه ها، خودروسازان داخلی در فضای انحصاری و غیر رقابتی ، کیفیت محصولات را ارتقاء نمی دهند و مسائلی همچون خلاقیت، نوآوری و رقابت وجود نخواهد داشت.

این مقام مسئول در پاسخ به سئوالی درخصوص به وجود آمدن بازار انحصاری برای خودروهای بالای 40 هزار دلاری موجود، پس ازممنوع شدن واردات این خودروها و واکنش شورای رقابت به این انحصار گفت: شاید ممنوعیت واردات خودروهای بالای 40 هزار دلار باعث افزایش قیمت این خودروها که قبلا وارد شده اند بشود، اما چون در همین سطح قیمت، باز هم چندین رقیب وجود دارد، شورای رقابت ورود نخواهد کرد.

شیوا تعیین تعرفه و آیین نامه واردات خودرو را از وظایف و اختیارات وزارت صنعت عنوان کرد و گفت: تنها کاری که شورای رقابت در این خصوص انجام داد، این بود که ممنوع بودن واردات خودرو از جانب وارد کنندگان سنتی را در آیین نامه جدید حذف کند تا از انحصاری که برای نمایندگان رسمی در واردات خودرو به وجود آمده بود جلوگیری کند. وزارت صنعت در تعیین تعرفه ها مشورتی با شورای رقابت نداشت و تنها توصیه ما افزایش نیافتن تعرفه ها بود که آن هم کسی گوش نکرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ