کد خبر: ۷۳۴۱۳
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹

پیش‌بینی اقتصاددانان از موفقیت سیاست قیمت تضمینی گندم+راهکار تسریع
نماینده مجلس عنوان کرد:

پیش‌بینی اقتصاددانان از موفقیت سیاست قیمت تضمینی گندم+راهکار تسریع

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به اینکه پیش‌بینی اقتصاددانان از موفقیت سیاست قیمت تضمینی حکایت دارد گفت: بر این اساس لزوم حمایت از عرضه گندم در بورس کالا بیش از پیش احساس می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،اکبر ترکی گفت: باید عرضه گندم در بورس کالا و اصلاح روند خرید تضمینی از سوی نهادهای مختلف حمایت شود تا این طرح به ثمر نشیند.در اجرای سیاست قیمت تضمینی، عمل دولت به تعهدات از قبیل واریز سریع مابه التفاوت قیمت گندم در بورس و نرخ تضمینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است،عرضه گندم در بورس ضمن ایجاد رقابت میان کشاورزان، باعث می‌شود این قشر محصولات را با ارزش و قیمت واقعی در بازاری منسجم عرضه کنند.

وی اضافه کرد: باید توجه کرد اجرای این طرح نیازمند مدیریت است و در ایران خرید گندم‌ سال‌ها به شیوه خرید تضمینی بوده و وجوه گندم‌کاران با تأخیر پرداخت می‌شد که موجب نارضایتی کشاورزان بود.برای آنکه تمام موانع احتمالی شناسایی شده و نظارت‌ها دقیق باشد، بهتر است به تدریج گندم در بورس کالا عرضه شود. اما نکته اساسی اینجاست که در اجرای این برنامه نباید بورس کالا را تنها نگذاشت و با حمایت های عملی، زمینه موفقیت کامل فراهم کرد تا کشاورز و اقتصاد متضرر نشود. بنابراین باید حساسیت های موجود را در نظر گرفت و به همین دلیل نباید بستر حمایتی خرید تضمینی دولت به یک‌باره متوقف شود.

ترکی ادامه داد: اقتصاددانان پیش‌بینی کرده‌اند درصد موفقیت عرضه گندم در بورس کالا بالا بوده و اجرای این برنامه با پیشرفت و موفقیت همراه خواهد بود.حضور مباشر می‌تواند به تسریع در موفقیت این برنامه کمک کند، اما باید نظارت دقیق در این‌باره اعمال شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ