کد خبر: ۷۳۴۲۴
۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰

علت منتفی شدن کاهش اقساط وام مسکن
معاون وزیر راه اعلام کرد:

علت منتفی شدن کاهش اقساط وام مسکن

معاون وزیر راه علت منتفی شدن کاهش اقساط وام مسکن را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حامد مظاهریان درخصوص اینکه چرا تب و تاب کاهش اقساط وام مسکن از بین رفت به فارس گفت: بحث اصلی وزارت راه حمایت از حقوق مصرف‌کننده است بنابراین مسئولان این وزارتخانه باید همواره از این موضوع دفاع کنند که تسهیلات بتواند درصد بیشتری از قیمت خرید مسکن را شامل و نرخ سود کاهش یابد.

وی افزود: مسکن یک کالا و نیاز اولیه مردم است و در قانون اساسی هم به آن تأکید شده، پس برای اینکه دوره‌های بازپرداخت اقساط افزایش یابد این موضوع همواره خواسته همیشگی وزارت راه است.

این مقام مسئول ادامه داد: در جلساتی که با بانک مرکزی داشتیم این موضوع همواره جزء خواسته‌های ما بوده اما بحثی که وجود دارد این است که نظام بانکی چقدر می‌تواند به این تعهدات عمل کند، چرا که خود نظام بانکی دچار مسائل داخلی مثل نکول زیاد(طرف قرارداد نتواند در قبال قرارداد به تمام یا بخشی از تعهدات عمل کند) و پول‌های سمی که در آن جریان بوده، است و از این مشکلات رنج می‌‌برد.

مظاهریان گفت: پس همواره از طرف مردم این خواسته را داشتیم اما بانک مرکزی بر مبنای وظیفه عمل می‌کند که چه زمانی می‌تواند این کار را انجام دهد.در اصول هیچ کسی با آن مخالفتی ندارد اما اینکه چه زمانی بانک‌ها برای اعمال این کاهش بهره و افزایش مدت بازپرداخت و رقم بیشتر پرداختی توانایی دارند، از وظایف بانک مرکزی است و باید به آن احترام گذاشت.

وی اظهار داشت: همواره این پیشنهاد در حد یک خواسته دنبال می‌شود ولی چیزی که اظهارنظر بانک مرکزی است این است که وضعیت بانکداری در ایران اجازه این را نمی‌دهد، بنابراین ما هرگاه فکر می‌کنیم امکانی برای مطرح کردن این خواسته است این اقدام را انجام خواهیم داد اما تصمیم‌گیری آن بر عهده بانک مرکزی است.افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن در سال آینده نیز مشخص نیست و باید از بانک مرکزی این موضوع را بپرسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ