کد خبر: ۷۳۴۳۲
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰

گزارش معاون مالی

گزارش معاون مالی "ذوب" از عملکرد 9 ماهه و جهش 940 درصدی سود و تهاتر بدهی

معاون مالی و اقتصادی ذوب آهن با اعلام درآمد عملیاتی ۲.۸ هزار میلیارد تومانی در ۹ ماهه سال جاری از رشد ۹۴۰ درصدی سود ناخالص و تغییر زیان عملیاتی با سود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید امید قائمی درخصوص عملکرد مالی این شرکت طی 9 ماهه سال جاری اعلام کرد: ذوب آهن طی 9 ماهه سال 96 به دنبال بهبود شرایط بازار مقاطع فولادی و مدیریت هزینه های شرکت و همچنین مدیریت نقدینگی توانست از مشکلات حاد مالی و اقتصادی عبور کند.

طی این 9 ماهه با نیل به درآمد عملیاتی 2.8 هزار میلیارد تومانی و با رشد 17 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل توانست سود ناخالص را به 485.3 میلیارد تومان ارتقاء دهد این در حالی است که رقم در مدت مشابه سال قبل 57.7 میلیارد تومان زیان بود.به عبارت دیگر سود ناخالص شرکت حدود 940 درصد رشد داشته است.

این تغییر چشم گیر نیز در سود عملیاتی شرکت قابل مشاهده است، به گونه ای که زیان عملیاتی شرکت طی 9 ماهه سال 95 که به مبلغ 223.7 میلیارد تومان می رسید جای خود را با 291.6 میلیارد تومان سود عوض کرد.

خوشبختانه این شرکت پس از 2.5 سال تحمل زیان خالص توانست به سود خالص دست یابد. روند بهبود عملکرد شرکت گویای آن است که از یک سو سیاست های کلان شرکت در تمرکز بر صادرات(رشد 84 درصدی در مقدار و 145 درصدی در ارزش ریالی) و مدیریت هزینه ها که هم راستا با سیاست های اقتصاد مقاومتی که ابلاغی مقام معظم رهبری است اثر را نشان داده و از سوی دیگر شرایط رکودی و سقوط بهای فروش محصولات این شرکت به نقطه عطف رسیده و بازگشت به قیمت های قبل از رکود را شاهد خواهیم بود.

تغییر جهت وضعیت حاشیه سود شرکت

البته همچنان شرکت با محدودیت های نقدینگی مواجه است و جریان ورود نقد ناشی از عملیات به شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد محدودی نشان می دهد که امیدواریم با بهبود این روند هم راستا با بهبود درآمدهای عملیاتی امکان بازپرداخت تدریجی بدهی آنان را داشته باشیم.

طی 9 ماهه سال 96 با تلاش مدیریت عالی شرکت ومساعدت ستاد تسهیل،"ذوب" توانست بخش قابل توجهی از تسهیلات کوتاه مدت را به تسهیلات بلند مدت تبدیل کند و امکان تسویه بخش بزرگی از بدهی های تجاری را فراهم آورد.در طی این دوره بیش از 14 درصد از بدهی های تجاری و غیر تجاری شرکت کاهش پیدا کرده و تسویه شده است.

در همین دوره شرکت موفق شده با همکاری سازمان تامین اجتماعی و وزارت اقتصاد بیش از 400 میلیارد تومان از بدهی به دولت را تهاتر و زمینه تهاتر بیش تر تا 760 میلیارد تومان را فراهم کند

ادامه این روند علاوه بر کاهش هزینه های مالی از بابت کاهش میانگین نرخ سود تسهیلات مالی دریافتی(بیش از 68.1 میلیارد تومان صرفه جویی)، بهبود ساختار ترازنامه را به همراه خواهد داشت.تصویر این موضوع در افزایش حقوق صاحبان سهام و کاهش زیان انباشته شرکت قابل مشاهده است.البته مقدمات افزایش سرمایه شرکت نیز برای خروج از ماده 141 قانون تجارت در سال جاری آماده شده و امیدواریم در سال 97 با تحقق آن از شمول این ماده خارج شویم.

در روزهای اخیر افزایش نرخ ذغالسنگ به میزان 13 درصد از سوی معادن ذغالسنگ مطرح شده و در جلسه ای با حضور وزیر صنعت نیز مورد تاکید قرار گرفته است.از آنجایی که این میزان رشد قیمت در بودجه شرکت و همچنین در صورتهای مالی اعلام شده طی سال جاری به سهامداران دیده نشده و آنها بر این مبنا اقدام به تصمیم گیری کرده اند، امکان اعمال طی سال جاری بعید به نظر می رسد. با این وجود در صورتی که در سه ماهه پایانی سال این افزایش قیمت از سوی مراجع قانونی شرکت تصویب و ابلاغ شود و در صورت تغییر با اهمیت بر روی سود هرسهم شرکت، بلافاصله از طریق سامانه کدال به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» محمدرضا ربیعی | ساعت ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
پاسخ
چرا اجازه می دهید یک نفر از شرکت ذوب که می خواهد قیمت سهام شرکتش را بالا ببرد. اقدام به انتشار اخبار دروغ کند. قیمت زغال سنگ را در بودجه ۷ درصد بالاتر دیده اند و از مهر ۹۶ هم که حساب کنیم ، ۱۳ درصد افزایش می شود ، ۷ درصد. اجازه دروغ به کسانی که فکر منافع شرکت خودشان هستند ، ندهید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ