کد خبر: ۷۳۴۵۳
۱۵:۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰

پلمب دفاتر واسطه صرافی ها مانع رونق سوداگری در بازار ارز است

پلمب دفاتر واسطه صرافی ها مانع رونق سوداگری در بازار ارز است

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نباید مجوز صرافی به برخی اشخاص خاص ارائه شود،گفت:معاملات ارز از طریق هر ساز وکار غیرقانونی به ایجاد رانت منجر می شود و پلمب دفاتر واسطه صرافی ها اقدامی قابل قبول است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی اکبر کریمی درباره پلمب دفاتر واسطه صرافی ها به خانه ملت گفت:اقدام نیروی انتظامی در پلمب دفاتر واسطه صرافی ها در بازار ارز کار قابل قبولی است چرا که انجام معاملات ارز در دفاتر واسطه صرافی ها غیرقابل قبول است بنابراین باید معاملات ارز در صرافی ها و بانک های که خدمات ارزی انجام می دهند، صورت گیرد.

وی ادامه داد: خرید و فروش ارز از طریق هر ساز وکار غیرقانونی به ایجاد رانت منجر می شود.در حال حاضر بخشی از قیمت دلار در بازار کاذب است چرا که نباید قیمت دلار براساس مولفه های اقتصادی تا این حد افزایش یابد.تجربه بیانگر این است برخی از صرافی ها در قیمت سازی ارز تاثیرگذار بوده اند که نباید شرایط برای این کار فراهم شود چرا که رونق بازار سوداگری بازارهای مختلف را تحت تاثیر قرار می دهد و سبب تحمیل گرانی بیشتر به مردم می شود.

این نماینده مجلس با اشاره به ضرورت نظارت موثر بانک مرکزی بر فعالیت صرافی ها تصریح کرد: بانک مرکزی باید در ارائه مجوز به صرافی ها ملاحظات را رعایت کنند تا رانت ایجاد نشود البته همزمان با ساماندهی صرافی ها باید بانک مرکزی شرایط را برای یکسان سازی نرخ ارز فراهم کند.نباید مجوز صرافی به برخی اشخاص خاص ارائه شود، باید براساس قانون، تعداد مجوزهای بیشتری برای راه اندازی صرافی ها ارائه و تمامی معاملات ارز با ساز وکار شفاف انجام شود.

کریمی گفت: باید بازار ارز با اعمال سیاست های اقتصادی و نظارتی بصورت مناسبی مدیریت شود به نحوی که تعادل نسبی در زمینه عرضه و تقاضا ارز حفظ شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ