کد خبر: ۷۳۴۵۴
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰

رویدادهای مثبت و منفی ۶ شرکت بورسی و فرابورسی اعلام شد

رویدادهای مثبت و منفی ۶ شرکت بورسی و فرابورسی اعلام شد

۶ شرکت بورسی و فرابورسی با افشای اطلاعات با اهمیت از رویدادهای مثبت و منفی و تعدیل سود و زیان خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز که شاخص بورس به دلیل کاهش قیمت سهام شرکت های فلزی و پالایشی و پتروشیمی و ... با افت 106 واحدی روبرو شد، نماد شرکت های صنعتی‌ بهشهر، ملی سرب و روی، سیمان صوفیان ، پتروشیمی شیراز، چادرملو ، بوتان، سیمان صوفیان، پتروشیمی پردیس، کالسیمین، قند نیشابور و سرمایه گذاری ساختمان ایران متوقف و باز شدند.

در این میان شرکت های ملی سرب و روی ایران، صنعتی بهشهر، سینادارو ، کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، سیمان صوفیان و بیمه میهن اقدام به افشای اطلاعات کردند.

براساس این گزارش،"فسرب" 32.2 میلیارد تومانی که با بازگشایی نماد شاهد رشد بیش از 2 درصدی قیمت بود، از افزایش 29.6 درصدی سود هر سهم خبر داده که ناشی از افزایش میانگین نرخ فروش به جهت افزایش نرخ تسعیر ارز و نرخ LME است.

اما "میهن" 80 میلیارد تومانی که فردا به تابلو باز خواهد گشت اعلام کرده زیان 17.9 میلیارد تومانی به علت عدم تحقق حق بیمه صادره پیش بینی شده با 49 درصد افزایش به 26.7 میلیارد تومان زیان رسیده است. 

"دسینا" نیز که امروز به تابلو باز گشته ، اعلام کرد: فروش 241 میلیارد تومانی مصوب سال 96، با توجه به گزارش سود زیان 9 ماهه و فروش 156 میلیارد تومانی ، 65 درصد پوشش داده شده و برآورد می شود این بودجه حاصل نشود. لذا بودجه فروش قابل پیش بینی با 9 درصد کاهش ، 219 میلیارد تومان و سود پایان سال از 92.8 به 84.5 میلیارد تومان تعدیل می شود. 

اما "زگلدشت" که با سرمایه 20 میلیارد تومانی در فرابورس حضور دارد و امروز با باز گشایی نماد ، شاهد رشد 3.5 درصدی قیمت سهام بود ، اعلام کرد: به دلیل افزایش عملیات شرکت در 9 ماهه سال 96 نسبت به بودجه پیش بینی شده و همچنین برآورد عملکرد ماه های آتی بر مبنای اطلاعات عملکردی رشد سود خالص نسبت به پیش بینی سال مالی منتهی به اسفند جاری برابر با 18 درصد خواهد بود که این افزایش عمدتا ناشی از افزایش در میانگین نرخ فروش شیر از 12450 ریال به 13200ریال و افزایش مقدار تولید و فروش شیر از 37.737 تن به 38.015 تن در سال جاری است. این میزان افزایش منتج به افزایش سود خالص هر سهم از 359 ریال به 425 ریال خواهد شد.

براساس این گزارش، "غبشهر" 300 میلیارد تومانی هم با توقف و بازگشایی نماد همراه بود، از برنامه فروش شش دانگ دو قطعه زمین به متراژ 38490 متر مربع و برگزاری مزایده در 5 اسفند خبر داد و اعلام کرد: درنظر دارد شش دانگ دو قطعه زمین با مشخصات ذیل را از طریق مزایده عمومی به فروش برساند:

- شش دانگ دو قطعه زمین تجمیع شده که بصورت یک واحد می باشند با کاربری صنعتی با شماره پلاک 405 فرعی از دو اصلی به مساحت 11719.60    مترمربع واقع در بخش 12 تهران اراضی قریه یافت آباد دارای 5 جلد سند و قطعه دیگر با شماره پلاک 406 فرعی از دو اصلی به مساحت  26769.37 مترمربع واقع در بخش 12 تهران اراضی قریه یافت آباد دارای سه جلد سند به نشانی : تهران، کیلومتر 4 بزرگراه فتح، بعد از شیر پاستوریزه، خیابان 15متری سردخانه دنا پلاک 1 متقاضیان می توانند از تاریخ درج آگهی (روز یکشنبه اول بهمن 96 ) به مدت یکماه (اول اسفند) ازساعت 8 صبح لغایت ساعت 15 عصر(باستثنای روزهای پنجشنبه و جمعه) جهت دریافت پاکت پیشنهاد قیمت و فرم شرایط و مقررات شرکت در مزایده و نیز ارائه برگ پیشنهاد قیمت و چک تضمین شده بانکی به مبلغ 1.000.000.000 ریال به آدرس تهران، کیلومتر 8 بزرگراه فتح، شرکت صنعتی بهشهر، ساختمان لادن طبقه4، واحد حقوقی مراجعه نمایند.

"سصوفی" 55 میلیارد تومانی که بعد از توقف و بازگشایی نماد، نظاره گر صف فروش شد، از صدور رأی بر علیه شرکت و اثر 4.6 میلیارد تومانی این رویداد که از سوی اداره تعزیرات حکومتی استان آذربایجانشرقی مطرح شده بود ، خبر داد و  اعلام کرد: پیرو بند 1-27 تعهدات و حسابهای انتظامی صورتهای مالی عملکرد سال مالی 1395 ، بدلیل تسری افزایش نرخ محصولات به پیش فروش های قبل از تاریخ افزایش نرخها ( طبق رویه جاری در کشور و دستور صریح انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مبنی بر محاسبه نرخ سیمان بر مبنای نرخ زمان تحویل ) در ماههای مهر و اسفند 1391 ، موضوع از طرف معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت و معدن و تجارت استان از مصادیق گرانفروشی تلقی و تحت پیگرد قانونی قرارگرفته و منجر به صدور رأی به مبلغ 242 میلیارد ریال توسط سازمان تعزیرات حکومتی گردیده بود که پس از ارائه اسناد و مدارک و دفاع از پرونده ، در مراحل رسیدگی این مبلغ به 46 میلیارد ریال کاهش یافت.

در ادامه به رأی مزبور نیز اعتراض گردید که متعاقب اذعان اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان شبستر مبنی بر عدم وقوع هرگونه تخلف در شرکت سیمان صوفیان ، موضوع در دیوان عدالت اداری و شعبه عالی تجدید نظر مورد بررسی واقع شده که نهایتاً به صدور رأی قطعی به مبلغ 46 میلیارد ریال بر علیه سیمان صوفیان منجر گردید.     

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ