کد خبر: ۷۳۴۷۳
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱

رویداد با اهمیت و عامل توقف نماد پارسان و دو شرکت دیگر  بورس

رویداد با اهمیت و عامل توقف نماد پارسان و دو شرکت دیگر بورس

علت توقف نماد پارسان و دو شرکت همکاران سیستم و داروسازی زهراوی که ناشی از رویداد با اهمیت بود ، مشخص شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، قبل از شروع معاملات امروز بازار سهام، نماد شرکت های گسترش نفت و گاز پارسیان ، همکاران سیستم و داروسازی زهراوی به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت بسته و مقرر شد نماد "پارسان و دزهراوی" فردا بدون محدودیت دامنه نوسان شود اما نماد "سیستم" امروز با محدودیت دامنه نوسان باز شد که با کاهش قیمت سهام این شرکت 95 میلیارد تومانی همراه بود.

براساس این گزارش، توقف نماد پارسان به دلیل رشد حدود 23 درصدی سود ( از 1.2 به 1.5 هزار میلیارد تومان ) بود که این هلدینگ با سرمایه بیش از 4 هزار میلیارد تومانی اعلام کرد این رشد عمدتاً ناشی از افزایش سود و سود تقسیمی پیش بینی شده شرکتها است.

همچنین "سیستم" اعلام کرد با توجه به پیشبرد مذاکرات و احتمال تحقق فروش های در دست و 4 پروژه‌ی بزرگ تا پایان سال جاری، افزایش حدود 9 درصد در سود هر سهم نسبت به آخرین بودجه پیش بینی شده از 628 ریال به 686 ریال برآورد می شود.

"زهراوی" هم از کاهش حدود 29 درصدی سود خبر داد که طی آن سود پیش بینی سود از 72.8 به 51.7 میلیارد تومان کاهش یافته است. این شرکت 24 میلیارد تومانی هم علت این کاهش را ناشی از افزایش نرخ ارز و عدم افزایش نرخ دارو و بالارفتن هزینه های مالی به جهت عدم وصول به موقع مطالبات و افزایش تخفیفات فروش دانسته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ