کد خبر: ۷۳۴۹۰
۱۴:۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱

شنیده نماینده مجلس از قصد فولادمبارکه برای خرید ۵۲ درصد

شنیده نماینده مجلس از قصد فولادمبارکه برای خرید ۵۲ درصد "ذوب"

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سازمان تأمین اجتماعی درصدد فروش ۵۲ درصد سهام شرکت ذوب‌آهن است که شنیده‌ام خریدار آن مجتمع فولادمبارکه است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناصر موسوی لارگانی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی مالک 52 درصد از ذوب‌آهن  است، به خانه ملت اظهار داشت: این سازمان تمایل دارد سهم خود را به فروش برساند.

وی در پاسخ به سئوال آیا قرارداد رسمی برای خرید سهام 52 درصدی سازمان تأمین اجتماعی در ذوب‌آهن با مجتمع فولادمبارکه منعقد شده، افزود: "فولاد" در ظاهر پذیرفته‌ اما تاکنون هیچ‌گونه قراردادی به امضا نرسیده و در حال بررسی و قیمت‌گذاری هستند تا به نتایج واگذاری و فروش برسند.

این نماینده مجلس درباره میزان سهم دیگر سهام‌داران در ذوب‌آهن گفت: هر مجتمع و شرکتی که درصدد خرید سهام 52 درصدی سازمان تأمین اجتماعی باشد به اندازه‌ای که سهام‌دار می‌شود به همان اندازه بدهی‌های "ذوب" را نیز متقبل خواهد شد.با واردات بی‌رویه آهن‌آلات مشابه داخلی از خارج، نبود خریدار و انباشت تولیدات در کارخانه،ذوب‌آهن 6 هزار میلیارد تومان به بانک‌ها، سازمان تأمین اجتماعی، سازمان مالیاتی و کارکنان بدهکار است.

موسوی لارگانی با اشاره به اشتغال مستقیم 8 تا 10 هزار نفر در ذوب‌آهن گفت: در این کارخانه با قدمت کهن بیش از چندین هزار نفر هم غیرمستقیم فعالیت دارند و افرادی که از سال 46 در آن فعال بوده و اکنون در ردیف بازنشستگان قرار دارند با عدم پرداخت به موقع حقوق‌ها و مزایا مواجه شده‌اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ