کد خبر: ۷۳۵۰۲
۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲

۵ عامل رشد ۵۳ درصدی درآمد
معاون اقتصادی و مالی و رئیس سهام و مجامع خبر دادند:

۵ عامل رشد ۵۳ درصدی درآمد "فولاد" در عملکرد ۹ ماهه/ بازدهی ۱۲۸درصدی سهام

معاون اقتصادی و مالی و رئیس سهام و مجامع فولادمبارکه از رشد۲۳۰ درصدی سود خالص و دلایل رشد ۵۳ درصدی درآمد و بازدهی ۱۲۸درصدی سهام این شرکت ببورسی در عملکرد ۹ ماهه خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرحسین نادری درباره عملکرد فولاد مبارکه در ۹ ماه سال جاری اظهار داشت: این شرکت با تولید و فروش بیش از ۵ میلیون تن انواع محصولات گرم، سرد و پوششدار به ارزش بیش از ۱۱هزار میلیارد تومان توانست به ۹۰ درصد پیش بینی درآمد دست یابد و با ۳۶۸۰ میلیارد تومان سود خالص، ۴۹۱ ریال به ازای هر سهم  را محقق کند.

وی با اعلام رشد ۲۳۰درصدی سود خالص در ۹ ماه سال جاری افزود: در این بازه زمانی،"فولاد" با فروش ۳ میلیون و ۷۹۹ هزار تن محصولات گرم، یک میلیون و ۱۰۶هزار تن محصولات سرد و ۲۲۱هزار تن محصولات پوششدار، جمعا به میزان ۵ میلیون و ۱۲۶هزار تن انواع محصولات، در مجموع ۱۱هزار میلیارد تومان درآمد حاصل کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد رشد داشته است.

نادری درباره دلایل رشد ۵۳ درصدی درآمد شرکت هم توضیح داد: بهره برداری از طرح های توسعه شامل ماشین ریخته گری شمارۀ ۵، به بهره برداری رسیدن گندله سازی سنگان و طرح توسعه مجتمع فولاد سبا، کنترل هزینه ها در راستای تولید اقتصادی محصولات، افزایش نرخ جهانی محصولات و کنترل هزینه های مالی با تبدیل نرخ تسهیلات گران قیمت به تسهیلات ارزانتر ، از مهمترین دلایل تحقق این رشد بوده است.

بازدهی ۱۲۸درصدی فولاد برای سهامداران

مرتضی شبانی رئیس امور سهام و مجامع فولاد مبارکه نیز در خصوص بازده سهام توضیح داد: با توجه به حجم معاملات و ارزش سهام ، این شرکت یکی از تأثیرگذارترین شرکتها در نوسانات شاخص بورس بوده و با رشد مستمر سودآوری و سرمایه گذاری در طرح ها و شرکتهای سودآور بورس توانسته بازدهی قابل توجهی برای سهامداران به ارمغان آورد. به گونه ای که با توجه به تقسیم ۱۰ تومانی سود نقدی هر سهم و رشد قیمت سهام در سال جاری، بازده ۱۲۸درصدی برای سهامداران داشته که در نوع خود کم نظیر بوده است.

وی در خـصوص تغییرات جدید در گزارش دهی شرکتهای بورسی هم گفت: بر اساس تصمیم گیری جدید سازمان بورس، شکل گزارش دهی بودجه شرکتها تغییر کرده است. به گونه ای که گزارش های بودجه سالانه و مقاطع ۳ماهه حذف شده و در عوض گزارش تفسیری مدیریت جایگزین آن شده است. در گزارش تفسیری مدیریت که به عنوان تفسیری برای صورتهای مالی میان دوره ای است، ابعاد مختلف عملکرد شرکت ازجمله استراتژی کلان شرکت، ریسکها و چالش های پیش رو، بازارهای فروش محصولات، طرحهای سرمایه گذاری و منابع تأمین مالی آن، سیاستهای شرکت درخصوص ساختار سرمایه و منابع تأمین مالی، سیاستهای تقسیم سود و موارد متعدد دیگر تبیین و تشریح می شود.

شبانی در خصوص گزارش EPS شرکتهای بورس هم گفت: بر اساس رویه جدید سازمان بورس، EPS پیش بینی شده شرکتها که معمولا در ابتدای سال ارائه می شود، تغییر کرده و به جای آن EPS محقق شده ۱۲ماهه گذشته شرکت در سایت بورس گزارش می شود. به عنوان مثال آخرین EPS شرکت که در سایت بورس گزارش می شود شامل سود محقق شدۀ ۹ماهه سال ۹۶ و ۳ماهه آخر سال ۹۵ است.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ